Hoofdnavigatie

Naar content

Geld terug bij vergeten abonnement

Bent u uw abonnement vergeten mee te nemen tijdens uw reis? Afhankelijk van het abonnement zijn er mogelijkheden om geld terug te vragen als u uw abonnement bent vergeten.


OV-chipkaart met abonnement vergeten

OV-chipkaart met abonnement vergeten

Bij een vergeten OV-chipkaart met abonnement, betaalt u uw reis tegen het volle tarief met een andere OV-chipkaart of eenmalige chipkaart. Zo reist u met een geldig vervoerbewijs en krijgt u geen boete.

Geld terug per vergeten abonnement

Afhankelijk van uw abonnement kunt u de kosten van uw treinreis van die dag terugvragen. Wij zullen uw verzoek beoordelen en als deze terecht is, uw kosten terugbetalen.

Dal Vrij, Altijd Vrij, Weekend Vrij, Traject Vrij. OV Vrij of Grensabonnement vergeten?

Neem telefonisch, via Twitter of schriftelijk contact op met NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.

Voordeelurenabonnement, Jaartrajectabonnement, NS-/OV-jaarabonnement, Maandtrajectkaart of Studentenreisproduct vergeten?

Voor deze abonnementen geldt dat u binnen 1  maand na reisdatum een teruggaveformulier moet sturen naar NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht. Of vraag het telefonisch aan bij NS Klantenservice. Stuur uw vervoerbewijs en een kopie van uw abonnement met uw gegevens als abonnementhouder mee.

NS-Business Card met abonnement vergeten?

Bent u uw NS-Business Card vergeten en heeft u een Traject Vrij, Trein Vrij of OV Vrij abonnement? Dan kunt u de gemaakte reiskosten die binnen het abonnement vallen, terugvragen door het bewijs van de gemaakte reizen op te sturen. Dit mag voor maximaal 3 dagen per kalenderjaar. Wij zullen uw aanvraag beoordelen en als deze terecht is, uw kosten terugbetalen. De aanvraag kunt u vanaf 9 dagen na de reisdatum, maar binnen 3 maanden, bij ons indienen.

Stuur het gebruikte vervoerbewijs onder vermelding van restitutie-aanvraag naar Klantenservice NS Zakelijk, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht. Vermeld hierbij duidelijk uw naam, rekeningnummer, NS-Business Cardnummer en de reden waarom u geld terug vraagt.

Heeft u gereisd met een ander vervoerbewijs?

Heeft u gereisd met een andere OV-chipkaart? Vermeld dan bij uw aanvraag het OV-chipkaartnummer van deze kaart met de datum en het traject waarop u gereisd heeft. Heeft u gereisd met een eenmalige chipkaart? Stuur deze dan mee.

Het kan zijn dat u van de conducteur een Uitstel van betaling heeft gekregen omdat u zonder geldig vervoerbewijs reisde. Vermeld in dat geval bij uw aanvraag het kenmerk hiervan, zodat wij het bedrag kunnen controleren.