Hoofdnavigatie

Geld terug bij vertraging

Heeft u vertraging met de trein? Vraag geld terug. Het bedrag hangt af van het vervoerbewijs en de duur van de vertraging. Er zijn verschillende regelingen voor binnenlandse reizen, Intercity direct en Internationale reizen.


Geld terug bij vertraging op een binnenlands traject

U heeft recht op Geld terug bij vertraging als u 30 minuten of meer te laat aankomt op uw NS-bestemmingsstation. De route moet wel door de NS reisplanner als route zijn aangegeven. 

Geld terug bij vertraging met Intercity direct en ICE-toeslag

In het geval van een vertraging van 15 minuten of meer kunt u de helft van uw Intercity direct ticket terugvragen, of een vastgesteld bedrag van uw toeslagabonnement. Bij een vertraging van meer dan 30 minuten wordt dit bedrag verhoogd naar 100% van uw ticket. U vraagt geld terug via het formulier `Geld terug bij vertraging met Intercity direct´.

Geld terug bij vertraging op internationale trajecten

Bij vertraging op een internationaal traject, kunt u geld terugvragen. Vul daarvoor online het aanvraagformulier 'Geld terug bij vertraging' in.