Hoofdnavigatie

Naar content

Geld terug bij vertraging

Heeft u vertraging met de trein? Vraag geld terug. Het bedrag hangt af van het vervoerbewijs en de duur van de vertraging. Er zijn verschillende regelingen voor binnenlandse reizen, Intercity direct en Internationale reizen. Heeft u andere kosten gemaakt, zoals taxikosten? Neem dan contact op met de NS Klantenservice.


Geld terug bij vertraging op een binnenlands traject

U heeft recht op Geld terug bij vertraging als u 30 minuten of meer te laat aankomt op uw NS-bestemmingsstation. De route moet wel door de NS reisplanner als route zijn aangegeven. 

Geld terug bij vertraging met Intercity direct

De Intercity direct is de snelle verbinding tussen Amsterdam, Schiphol, Rotterdam en Breda. In het geval van een vertraging van 15 minuten of meer kunt u de helft van uw Intercity direct ticket terugvragen, of een vastgesteld bedrag van uw toeslagabonnement. Bij een vertraging van meer dan 30 minuten wordt dit bedrag verhoogd naar 100% van uw ticket. U vraagt geld terug via het formulier `Geld terug bij vertraging met Intercity direct´.

Geld terug bij vertraging op internationale trajecten en gebruik ICE Toeslag

Bij vertraging op een internationaal traject, kunt u geld terugvragen. Vul daarvoor online het aanvraagformulier 'Geld terug bij vertraging' in.

Een ICE Toeslag kunt u terugvragen als u 30 minuten of langer vertraging heeft opgelopen tijdens de treinreis.