Hoofdnavigatie

Naar content

Persoonlijke gegevens wijzigen

Met uw eigen Mijn NS-account kunt u zelf uw persoonlijke gegevens beheren en heeft u toegang tot uw gemaakte reizen. Dat geldt voor de zakelijke en particuliere omgeving, maar ook voor de deur-tot-deurdiensten.


Verschillende NS-accounts

Met een NS-account kunt u persoonlijke gegevens wijzigen. Wilt u uw abonnementen en claims wijzigen en uw gemaakte reizen inzien, dan moet u eerst uw OV-chipkaart toevoegen aan uw account.

  • Bent u een particuliere reiziger met een persoonlijke OV-chipkaart? Dan kunt u een Mijn NS-account aanmaken en daarna inloggen op Mijn NS.
  • Bent u een zakelijke reiziger of de contactpersonen voor NS Zakelijk en NS-Business Cardhouders? Dan kunt u een account aanmaken op Mijn NS Zakelijk en daarna inloggen.
  • Voor het inzien van deur-tot-deurdiensten maakt u op Mijn deur-tot-deur een eigen account aan.

Welke persoonlijke gegevens kunt u wijzigen?

Met een NS-account kunt u persoonlijke gegevens wijzigen. Reizigers met een OV-chipkaart kunnen inloggen in Mijn NS. Contactpersonen voor NS Zakelijk en NS-Business Cardhouders kunnen inloggen in Mijn NS Zakelijk.

  • Naam
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Bankrekeningnummer
  • Wachtwoord voor uw account

Wat is nog meer mogelijk in de beveiligde omgeving?

In Mijn NS, Mijn NS Zakelijk en Mijn deur-tot-deur kunt u:

  • geld terug bij vergeten uit te checken aanvragen;
  • uw gemaakte reizen met uw OV-chipkaart inzien en downloaden;
  • uw persoonlijke gegevens wijzigen;
  • zich aanmelden voor onze nieuwsbrief met aanbiedingen en reisinformatie;
  • Keuzedagen inzien, als u die heeft;
  • bij nieuwe abonnementen (Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Dal Vrij, Altijd Vrij, Weekend Vrij, Kids Vrij) uw abonnement wijzigen, extra opties toevoegen (Keuzedagen of Intercity Direct Altijd Toeslagvrij), beëindiging aanvragen of van klasse wisselen;
  • uw deur-tot-deurdiensten aan- of uitzetten.