Hoofdnavigatie

Naar content

Verloren of gestolen

Het kan helaas voorkomen dat u iets verliest. Bijvoorbeeld uw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Het is belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen. Wij vertellen u graag wat u het beste in zo’n situatie kunt doen.

Het antwoord op uw vraag...

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement

Bij verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement is het belangrijk dat u actie onderneemt. Blokkeer uw OV-chipkaart en vraag een nieuwe aan. In de tussentijd kunt u reizen met Tijdelijk Reisrecht.

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart zonder abonnement

Bij verlies of diefstal van uw persoonlijke OV-chipkaart moet u uw kaart laten blokkeren. Vraag daarna een nieuwe persoonlijke of anonieme kaart aan.

Geld terug bij verlies of diefstal

Bij verlies en diefstal van uw OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement vraagt u een duplicaat aan. Heeft u uw abonnement in de tussentijd nodig, dan kunt u Tijdelijk Reisrecht aanvragen via NS Klantenservice. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card: u kunt uw reiskosten declareren.

Tijdelijk Reisrecht en declaratie

Wacht u op een persoonlijke OV-chipkaart met abonnement? Dan kunt met Tijdelijk Reisrecht 3 weken lang toch reizen. De kosten van de tussentijdse reizen kunt u, afhankelijk van uw abonnement terugvragen.

Uw NS-Business Card is gestolen of bent u uw kaart verloren

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? Vul dan het opsporingsformulier in via onderstaande button. Mocht dit niet lukken of heeft u andere vragen dan kunt u telefonisch contact opnemen met klantenservice via 030-751 51 55. Wij zijn dag en nacht bereikbaar.

Ter informatie: Helaas hebben wij op dit moment een achterstand in de verwerking van e-mails en brieven. Onze excuses hiervoor.