Hoofdnavigatie

Naar content

Deur-tot-deurdiensten verloren of gestolen

Wat moet u doen bij diefstal of verlies van uw OV-fiets of OV-fietssleutel? In ieder geval is het belangrijk zo snel mogelijk NS hiervan op de hoogte te brengen.


Uw OV-fiets gestolen?

Doe direct aangifte bij de politie en meld de diefstal aan ons via het contactformulier in uw persoonlijke Mijn deur tot deur omgeving. Lukt het u niet om in te loggen op uw persoonlijke omgeving? Stuur ons dan een e-mail via info@ov-fiets.nl met als onderwerp 'OV-fiets gestolen'.

Vermeld in de correspondentie het OV-fietsnummer (zie fietssleutel), de huurlocatie en de datum en het tijdstip waarop de OV-fiets is gestolen. Stuur vervolgens het proces-verbaal en het fietssleuteltje op naar ons adres.

Bij diefstal betaalt u een eigen risico. Deze leest u in de tarievenlijst OV-fiets onderaan de pagina. Als u géén proces-verbaal en OV-fietssleutel opstuurt, dan betaalt u op grond van artikel 14 van de algemene voorwaarden OV-fiets de nieuwwaarde van de OV-fiets. De nieuwwaarde staat vermeld in de tarievenlijst.

Uw OV-fietssleutel verloren of gestolen?

Meld de diefstal of het verlies aan ons via het contactformulier in uw persoonlijke Mijn deur tot deur omgeving. Lukt het u niet om in te loggen op uw persoonlijke omgeving? Stuur ons dan een e-mail via info@ov-fiets.nl met als onderwerp 'Sleutel verloren of gestolen'. Op grond van artikel 14 van de algemene voorwaarden OV-fiets betaalt u de kosten voor een nieuwe sleutel, zie de tarievenlijst OV-fiets.

Uw OV-chipkaart of NS-Business Card verloren of gestolen?

Ga naar uw persoonlijke Mijn deur tot deur omgeving en blokkeer uw kaart voor de deur-tot-deurdiensten. Vergeet niet uw OV-chipkaart of NS-Business Card ook te blokkeren via ov-chipkaart.nl of Mijn NS zakelijk. Uw OV-fietsabonnement koppelt u vervolgens via uw persoonlijke omgeving aan uw nieuwe OV-chipkaart of NS-Business Card zodra u deze heeft.