Hoofdnavigatie

Naar content

Traject Hoek van Holland Strand – Schiedam Centrum

Vanaf 1 april 2017 wordt het traject Hoek van Holland - Schiedam Centrum omgebouwd naar een metrolijn van de RET. De laatste NS-trein zal er op 31 maart 2017 rijden.


U kunt met een NS reisproduct nog tot en met 31 maart 2017 reizen in de trein tussen Hoek van Holland Strand en Schiedam Centrum. Vanaf 1 april 2017 verzorgt de RET het vervoer en heeft u een RET reisproduct nodig voor uw reis.

De meestgestelde vragen

Ik reis met een Traject Vrij Jaar, Grensabonnement of Altijd Vrij Jaarabonnement van NS. Waar moet ik op letten?

Wij bellen in januari 2017 alle klanten met een Traject Vrij of Altijd Vrij abonnement voor het aanpassen of beëindigen van uw Traject Vrij abonnement per 31 maart 2017. Verreweg de meeste klanten betalen hun abonnement per maand. Uiteraard zullen wij het resterende deel van uw maandincasso restitueren. Geen contact met Klantenservice gehad? Neemt u dan zelf contact op via telefoonnummer 030-7515155. 

Ik reis met een Traject Vrij Maand, Grensabonnement Maand of Altijd Vrij Maand abonnement van NS. Waar moet ik op letten?

U kunt tot en met 1 maart 2017 een NS maandabonnement kopen voor het traject Hoek van Holland Strand - Schiedam Centrum en tot en met 31 maart 2017 bij de NS blijven gebruiken. Vanaf 1 april 2017 rijdt NS niet meer op dit traject en kunt u met de RET reizen. Bij de RET is het Traject Vrij Maand, Grensabonnement of Altijd Vrij Maand abonnement niet geldig.

Ik reis met een OV Vrij abonnement. Waar moet ik op letten?

Het OV Vrij abonnement is geldig in al het openbaar vervoer in Nederland, dus ook bij de RET. U kunt uw abonnement gewoon blijven gebruiken. Reist u vrijwel alleen met de RET, dan kunnen andere reisproducten ook interessant zijn. Kijk hiervoor op de website van RET

Ik reis met een Altijd Voordeel, Dal Voordeel, Dal Vrij, Weekend Vrij of Voordeeluren abonnement van NS. Waar moet ik op letten?

De abonnementen Altijd Voordeel, Dal Voordeel, Dal Vrij, Weekend Vrij en het Voordeeluren abonnement zijn vanaf 1 april 2017 niet meer geldig op het traject Hoek van Holland Strand – Schiedam Centrum. Wij bellen in januari alle abonnementhouders: met een Dal Vrij of Weekend Vrij abonnement die wonen aan het betreffende traject om ze te informeren over de wijzigingen. De andere abonnementen zijn geldig bij alle treinvervoerders door heel Nederland, maar mocht de overgang van de Hoekse lijn naar de RET aanleiding zijn om uw NS abonnement aan te passen of te beëindigen, dan is dit uiteraard mogelijk per 1 april 2017.

Ik heb geen abonnement en reis met mijn OV-chipkaart of NS-Business Card. Wat verandert er voor mij?

U kunt met uw OV-chipkaart gewoon blijven reizen met de RET. Het enige verschil is dat u nu het RET tarief betaalt.

Ik reis nu met eenmalige chipkaart of e-ticket. Wat verandert er voor mij?

U kunt per 1 april 2017 niet meer een eenmalige chipkaart of e-ticket kopen naar de stations aan de Hoekse lijn. RET heeft een breed aanbod aan reisproducten.