Hoofdnavigatie

Naar content

NS-Business Card in de internationale trein

Reizen met een internationale trein op een binnenlands traject is ook mogelijk met de NS-Business Card. U hoeft hiervoor geen toeslag te betalen.


Met uw NS-Business Card in internationale treinen

U kunt met uw NS-Business Card ook reizen op binnenlandse trajecten met de IC Brussel, IC Berlijn en ICE International (zonder toeslag), maar niet met Thalys. U checkt in en uit bij de paaltjes of poortjes van NS. Wilt u met uw NS-Business Card met de Intercity direct reizen, dan heeft u wel een toeslag nodig.

NS-Business Card tonen in de internationale trein

Tijdens uw internationale reis is uw internationale treinticket uw geldige vervoerbewijs. U hoeft uw NS-Business Card alleen te laten zien als u het abonnement op uw NS-Business Card heeft gebruikt om korting te krijgen op uw internationale reis. En/of tijdens de reis naar het beginstation van uw internationale treinreis.

Met uw NS-Business Card naar internationale bestemmingen

Met uw NS-Business Card kunt u ook internationaal op rekening reizen. U boekt uw reis eenvoudig via Mijn NS Zakelijk. Zo reist u bijvoorbeeld met Thalys naar Parijs en Brussel of met ICE International naar Frankfurt of Keulen. U hoeft niet achteraf te declareren en uw werkgever ontvangt 1 overzichtelijke factuur.

Toestemming van uw werkgever

Internationaal reizen kan door de werkgever aan- of uitgezet worden voor alle medewerkers, een selecte groep of op persoonsniveau. Wanneer ‘internationale reizen boeken’ zichtbaar is onder Direct regelen in Mijn NS Zakelijk, kunt u een internationaal treinticket boeken met uw NS-Business Card. Is dat niet het geval, dan moet u toestemming vragen aan de contactpersoon voor NS binnen uw bedrijf.

Reizen met internationaal ticket

Wanneer u de hele reis via Mijn NS Zakelijk boekt, is uw internationale treinticket ook geldig op het binnenlandse traject voor uw reis naar het vertrekstation van uw internationale trein. U checkt met uw NS-Business Card niet in en uit. Zo voorkomt u dubbele kosten voor het binnenlandse traject.

Heeft u uw internationale reis vanaf het vertrekstation van de internationale trein geboekt en maakt u hiervoor nog een binnenlandse reis? Dan checkt u op het binnenlandse traject in en uit met uw NS-Business Card. Vanaf het vertrekstation van uw internationale trein reist u vervolgens verder met uw internationale treinticket. Wij raden u aan om de hele reis via Mijn NS Zakelijk te boeken, zodat u onderweg niet in en uit hoeft te checken.

Korting op het binnenlandse deel van de internationale reis met een abonnement op een NS-Business Card

Bij een internationale reis koopt u een internationaal treinticket. Een NS-abonnement kan daarbij recht op korting geven voor het binnenlandse gedeelte van de internationale reis, met uitzondering van reizen met Thalys. Afhankelijk van het kortingspercentage kiest u bij aanschaf van het internationale vervoerbewijs voor 'Korting op NS-traject' of 'Vrij reizen op NS-traject'. U ontvangt een internationaal vervoerbewijs met 40% korting of 100% korting tot de grens. Het NS-abonnement op uw NS-Business Card vormt samen met het internationale vervoerbewijs het geldige vervoerbewijs.

Internationale treinreis wijzigen of annuleren met NS-Business Card

Voordat de reisdatum is aangebroken, kunt u de geboekte internationale treinreis wijzigen of annuleren als de tariefvoorwaarden dit toestaan. U kunt hiervoor contact opnemen met NS International Customer Care Zakelijk 030-2950888. Customer Care is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 - 18.00 uur.