Klik op http://m.ns.nl voor de mobiele versie van de NS site.

De looptijd van uw abonnement

 

De looptijd van uw abonnement

Uw abonnement is doorlopend

  • Betalen van uw abonnement gebeurt ieder jaar automatisch. Daar heeft u verder geen omkijken naar.
  • Uw abonnement staat op een OV-chipkaart. Met deze OV-chipkaart kunt u reizen op saldo bij NS. Een OV-chipkaart gaat 5 jaar mee. Wanneer uw OV-chipkaart vervangen moet worden, ontvangt u automatisch bericht.
  • Op uw kaart staat de geldigheidsperiode van de OV-chipkaart en niet die van uw abonnement. In uw persoonlijke omgeving MijnNS kunt u zien wanneer uw abonnement weer verlengd wordt.

Op de abonnementen zijn productvoorwaarden van toepassing. Raadpleeg hiervoor Voorwaarden.

Op het Voordeelurenabonnement zijn productvoorwaarden van toepassing. Raadpleeg hiervoor Voorwaarden en folders (PDF, 55 kB).

U wilt uw abonnement opzeggen

  • Opzeggen kan na het eerste jaar, maandelijks per de vervaldatum.
  • Houdt u er rekening mee dat u minimaal 1 maand voor de vervaldatum moet opzeggen.
  • Opzeggen kan telefonisch via telefoonnummer 030-7515155 (lokaal tarief) van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht.
  • Bij opzegging van uw abonnement hoeft u uw OV-chipkaart niet in te leveren. U dient wel uw beëindiging op te halen bij de NS-kaartautomaat. Hoe dit werkt leest u in de bevestiging van uw beëindiging. OV-chipkaart kunt u dus gewoon blijven gebruiken voor reizen op saldo bij NS of bij andere vervoerders. Stapt u over naar één van de nieuwe abonnementen van NS dan kunt u dit nieuwe abonnement eenvoudig op uw OV-chipkaart activeren.
  • Binnen uw eerste contractjaar uw abonnement opzeggen is alleen mogelijk als u een duurder jaarabonnement (geen OV-studentenkaart) aanschaft. Wij betalen u dan het aantal volledig betaalde maanden van de resterende periode van geldigheid van uw abonnement terug.

Van Voordeelurenabonnement naar één van de nieuwe abonnementen
Wilt u profiteren van de vele voordelen van één van de nieuwe abonnementen. Dan kunt u natuurlijk overstappen. Bij het aanvragen van uw nieuwe abonnement wordt uw Voordeelurenabonnement automatisch beëindigd, wanneer uw OV-chipkaart nog langer dan een jaar geldig is. Het resterende abonnementsgeld wordt vervolgens teruggestort op uw rekening.
Let op: wanneer u overstapt op een van onze nieuwe abonnementen kunt u niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.

U wilt uw persoonlijke gegevens van uw Jaartrajectabonnement of OV-jaarabonnement wijzigen

Gaat u verhuizen of veranderen uw rekeninggegevens? Als u dit tijdig aan ons doorgeeft, weet u zeker dat u uw Jaartrajectabonnement of OV-jaarabonnement en alle informatie blijft ontvangen. U kunt wijzigingen op verschillende manieren aan ons doorgeven:

  • U kunt uw persoonlijke gegevens zelf wijzigen via Mijn NS.
  • U kunt bellen met NS Klantenservice: 030-7515155 (lokaal tarief), van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. 
  • U kunt uw adreswijziging doorgeven via een PostNL verhuisbericht. 
  • U kunt de wijziging ook schriftelijk doorgeven aan NS Klantenservice, Postbus 2372, 3500 GJ Utrecht.

U wilt uw Jaartrajectabonnement of OV-jaarabonnement beëindigen

  • U kunt uw abonnement beëindigen ná de eerste 3 maanden van uw abonnement.
  • Als u een duurdere kaartsoort neemt (bijvoorbeeld een langer traject of 1e in plaats van 2e klas), kan dat ook al in de eerste 3 maanden.
  • De opzegtermijn is één maand.
  • Restitutie vindt plaats over de van toepassing zijnde periode.
  • Voor gedetailleerde informatie over beëindiging abonnement: zie Voorwaarden Jaarabonnementen.
  • Opzeggen gaat het makkelijkst via telefoonnummer 0900 – 8301 (lokaal tarief) van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur.


Opties

Printen

Sluit dit menu