Klik op http://m.ns.nl voor de mobiele versie van de NS site.

Uw abonnement beëindigen

 

U wilt uw Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Dal Vrij, Altijd Vrij, Weekend Vrij, Traject Vrij of Grensabonnement abonnement opzeggen

  • Opzeggen kan na het eerste jaar, maandelijks per de vervaldatum.
  • Houdt u er rekening mee dat u minimaal 1 maand voor de vervaldatum moet opzeggen.
  • Opzeggen kan telefonisch. Wij zijn dag en nacht bereikbaar op telefoonnummer 030 - 7515155. Indien u schriftelijk wilt opzeggen dan kan dit via NS Klantenservice, afdeling Abonnementen, postbus 2368, 3500 GJ Utrecht.
  • Bij opzegging van uw abonnement hoeft u uw OV-chipkaart niet in te leveren. U dient wel uw beëindiging op te halen bij de NS-kaartautomaat. Hoe dit werkt, leest u in de bevestiging van uw beëindiging. De OV-chipkaart kunt u dus gewoon blijven gebruiken voor reizen op saldo bij NS of bij andere vervoerders. Stapt u over naar één van de nieuwe abonnementen van NS dan kunt u dit nieuwe abonnement eenvoudig op uw OV-chipkaart activeren.
  • Binnen uw eerste contractjaar uw abonnement opzeggen is alleen mogelijk als u een duurder jaarabonnement (geen Studentenreisproduct) aanschaft. Wij betalen u dan het aantal volledig betaalde maanden van de resterende periode van geldigheid van uw abonnement terug.

U wilt uw Jaartrajectabonnement of OV-jaarabonnement opzeggen

  • U kunt uw abonnement beëindigen ná de eerste 3 maanden van uw abonnement.
  • Als u een duurdere kaartsoort neemt (bijvoorbeeld een langer traject of 1e in plaats van 2e klas), kan dat ook al in de eerste 3 maanden.
  • De opzegtermijn is één maand per de vervaldatum.
  • Restitutie vindt plaats over de van toepassing zijnde periode.
  • Voor gedetailleerde informatie over beëindiging abonnement: zie Voorwaarden Jaarabonnementen (PDF, 97 kB).
  • Opzeggen gaat het makkelijkst via telefoonnummer 0900 – 8301 van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

Overstappen van een Voordeelurenabonnement naar een ander abonnement

Bij het aanvragen van uw nieuwe abonnement wordt uw Voordeelurenabonnement automatisch beëindigd, wanneer uw OV-chipkaart nog langer dan een jaar geldig is. Het resterende abonnementsgeld wordt vervolgens teruggestort op uw rekening. Let op: wanneer u overgestapt naar een ander abonnement, kunt u niet meer terugkeren naar uw huidige Voordeelurenabonnement.

Wilt u een abonnement opzeggen in verband met overlijden?

Neem in het geval van overlijden contact op met NS Klantenservice. Wij zijn dag en nacht bereikbaar op telefoonnummer 030 - 7515155. Wij kunnen u helpen met opzeggen van het abonnement of ander NS product en informatie geven over restitutie.



Opties

Printen

Sluit dit menu