Hoofdnavigatie

Naar content

Niet in of uitgecheckt met uw zakelijke dagkaart

Heeft u meer dan 30 minuten vertraging gehad met de zakelijke dagkaart of heeft u extra kosten gemaakt doordat de zakelijke kaart niet werkt. Dan heeft u recht op een vergoeding.


Niet in- of uitgecheckt

In de trein controleert de hoofdconducteur of u bent ingecheckt, of u in de juiste richting en in de juiste klasse reist. Checkt u niet in met uw zakelijke dagkaart bij NS dan reist u zonder geldig vervoerbewijs. Als u niet uitcheckt aan het einde van uw rit met uw zakelijke dagkaart dan heeft dat geen consequenties.

Als u niet ingecheckt bent zal de conducteur bij controle u een boete geven. Deze bedraagt € 35 plus de ritprijs. Als u de boete niet direct contant kunt betalen dan zal de conducteur een Uitstel van Betaling voor u uitschrijven, zodat u thuis kunt betalen met acceptgiro.

Geld terug bij vertraging

Bij een vertraging die langer dan een half uur duurt heeft u met een zakelijke dagkaart recht op een vergoeding bij NS.

Defecte zakelijke dagkaart

Voorwaarden voor restitutie

Ongebruikte zakelijke dagkaarten kunt u niet retourneren. Voor defecte zakelijke dagkaarten sturen we geen vervangende zakelijke dagkaarten op.

Heeft u kosten gemaakt voor een vervangend vervoerbewijs? Deze kunnen gerestitueerd worden door de defecte dagkaart en het bewijs van reizen met een alternatieve OV-chipkaart of het aankoopbewijs van een alternatieve OV-chipkaart op te sturen.

Gegevens voor restitutie

U stuurt de gebruikte vervoersbewijzen en de defecte dagkaart onder vermelding van ‘restitutie-aanvraag defecte dagkaart’ naar:

Klantenservice NS Zakelijk
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Vermeld uw naam en rekeningnummer. Het indienen van een aanvraag tot restitutie dient binnen 90 dagen na de gemaakte ritten plaats te vinden.

Heeft u vragen? Neem dan contact op met Klantenservice NS Zakelijk via nszakelijk@ns.nl of telefoonnummer 030-3001111 (op werkdagen tussen 8.00 uur en 18.00 uur).