Hoofdnavigatie

Naar content

Resultaten klanttevredenheidsonderzoek NS Zakelijk

In 2016 heeft NS Zakelijk een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder contactpersonen en gebruikers van de NS-Business Card. De respondenten waren over het algemeen zeer positief, maar ze gaven ook verbeterpunten aan. Die pakken we uiteraard op. De komende tijd leggen we daarom de focus met name op de administratieve afhandeling en het contact met klantenservice.


Gebruiksgemak van de NS-Business Card

We willen dat minimaal 75% van de ondervraagden onze dienstverlening waardeert met een 7 of hoger. Dat is in 2016 gelukt bij zowel de gebruikers van de NS-Business Card als de contactpersonen! Zij scoorden respectievelijk 81% en 85% op de vraag wat zij in het algemeen van de dienstverlening van NS Zakelijk vinden. Dit is een forse stijging ten opzichte van vorig jaar (73%). Punten die door beide groepen als meest positief worden ervaren hebben vooral te maken met de productkwaliteit van de NS-Business Card: het gebruiksgemak, de combinatie met ander openbaar vervoer en het niet meer hoeven declareren. We streven ernaar deze positieve waardering vast te houden en verder te verbeteren.

NS Zakelijk als mobiliteitspartner

De contactpersonen zien NS Zakelijk steeds meer als een mobiliteitspartner. Daar zijn we blij mee. Deze rol wordt herkend en willen we verder uitbouwen o.a. door meer mee te denken over de beste mobiliteitskeuzes in termen van kosten, duurzaamheid en vitaliteit. We hebben verschillende tools die ondersteunend zijn bij het kiezen van een passend mobiliteitsbeleid.

Beter beheer

Gebruikers van de NS-Business Card zien gemak, de combinatie met ander openbaar vervoer en het niet declareren als de grootste pluspunten. Prijs, administratie en in- en uitchecken, vormen de belangrijkste knelpunten. Ons streven is om de klanttevredenheid op het gebied van beheer te laten toenemen. Dat willen we doen door de kwaliteit van onze klantenservice te verbeteren en te monitoren. Daarnaast gaat onze aandacht uit naar het in- en uitchecken. Denk hierbij aan alert inregelen, meer in- en uitcheckpalen en sneller inzicht in vergeten Check in check uit.