Hoofdnavigatie

Naar content

Reizen en transacties

In Mijn NS Zakelijk ziet u per kaartnummer welke reizen er zijn gemaakt bij NS en bij andere OV-vervoerders. In- en uitcheckgegevens bij NS zijn binnen een half uur zichtbaar in Mijn NS Zakelijk.


Transactieoverzicht in Mijn NS Zakelijk

In Mijn NS Zakelijk kunt u per kaartnummer zien welke reizen er bij NS en andere OV-vervoerders zijn gemaakt. Heeft de kaarthouder een Trein Vrij abonnement of een OV Vrij abonnement (Trein Vrij abonnement + Bus Tram Metro Vrij) dan komen de reizen binnen het afgekochte deel bij andere OV-vervoerders niet terug in het transactieoverzicht.

In- en uitcheckgegevens bij NS zijn binnen een half uur zichtbaar in Mijn NS Zakelijk, maar prijzen en klasse worden bij gemaakte reizen nog niet getoond. Deze informatie ziet u binnen 2 dagen, na verwerking in de database. Overige transacties zijn uiterlijk de 20ste van de volgende maand (na facturatie) zichtbaar.

Zakelijke en privéreizen

De NS-Business Card is ontwikkeld als 1 kaart waarmee u alle werkgerelateerde reizen kunt maken (woon-werk én zakelijke reizen). Alle reizen die met de NS-Business Card worden gemaakt, komen terug op de factuur, ook privéreizen.

NS-Business Cardhouders kunnen aan iedere transactie in Mijn NS Zakelijk het kenmerk ‘Privé, ‘Zakelijk’ of ‘Woon-werk’ toevoegen. Zo heeft u van elke kaarthouder inzicht in de verhouding tussen zakelijke reizen, woon-werk en privégebruik van de NS-Business Card. Met deze specificatie wordt het bijvoorbeeld mogelijk om het privégebruik met de kaarthouder te verrekenen. Als uw organisatie privéreizen niet faciliteert, maakt u hierover zelf afspraken met uw medewerkers. NS Zakelijk stelt hiervoor een voorbeeld gebruikersovereenkomst ter beschikking.

Kenmerken toevoegen aan een reis in Mijn NS Zakelijk

Kaarthouders en contactpersonen kunnen online in Mijn NS Zakelijk, via een vrij tekstveld, kenmerken toevoegen aan een reis, zoals een projectnaam en/of -nummer. Deze kenmerken staan vermeld in de eerstvolgende factuurspecificatie in csv. format. Ook aan reizen bij andere vervoerders kunnen kenmerken toegevoegd worden zodra deze reizen in het transactieoverzicht worden getoond.

Wordt de aanvullende informatie niet op de eerstvolgende factuur getoond? Als alle reiskenmerken zijn toegevoegd kan de contactpersoon in Mijn NS Zakelijk opnieuw een digitale factuurspecificatie in csv.format opvragen. De online omgeving Mijn NS Zakelijk is namelijk altijd gevuld met de meest recente gegevens.