Hoofdnavigatie

Naar content

Vergeten Check-uit Service

Het overkomt iedereen wel eens: u vergeet uit te checken tijdens een treinreis met NS. Goed nieuws, want vanaf 1 oktober 2017 staat de Vergeten Check-uit Service standaard op uw NS-Business Card. Een handige dienst waarmee wij een vergeten check-uit automatisch voor u herstellen.


De voordelen

  • Extra gemak: een reminder als u vergeten bent uit te checken
  • Kostenbesparing: nooit meer te veel betalen voor een gemaakte rit bij NS

Hoe werkt het?

We corrigeren automatisch de vergeten check-uit, als wij met voldoende zekerheid uw NS-eindstation kunnen bepalen. Daarbij kijken we bijvoorbeeld naar een opvolgende check-in. We stellen op basis van dat eindstation de ritprijs vast en informeren u daarover per e-mail. Zijn we niet zeker van het eindstation? Dan ontvangt u ook een melding per e-mail, zodat u de rit zelf kunt corrigeren in Mijn NS Zakelijk.

Let op. De Vergeten Check-uit Service geldt alleen voor ritten die gemaakt zijn bij NS.

Herstel correctietarief

Kunnen wij niet met zekerheid vaststellen op welk station u vergat uit te checken? Dan brengen we een correctietarief in rekening. Dat gebeurt op de 5 e dag na de reisdatum. U ontvangt dan een e-mail met het verzoek om zelf het betreffende check-uit station op te geven. Dat kan via Mijn NS Zakelijk tot 6 maanden na de reisdatum. Onder ‘Gemaakte reizen’ in uw reisoverzicht vindt u een correctietarief. Wanneer u via ‘Geld terug bij vergeten in of uit te checken’ het juiste eindstation toevoegt, kunnen wij zonder extra kosten de oorspronkelijke ritprijs in rekening brengen en het betaalde correctietarief teruggeven.

Maximum van 5

We corrigeren een vergeten check-uit maximaal 5 keer per kalenderjaar. Hierna worden uw ritten niet meer automatisch hersteld en ontvangt u ook geen melding meer via de Vergeten Check-uit Service. U kunt een vergeten check-uit dan alleen nog via de Klantenservice NS Zakelijk laten herstellen.

Facturatie

De facturatie van een automatisch herstelde treinrit is nieuw voor u. Zo gaat dit er op
uw factuur uitzien:

(Debet-factuur) – dit brengen wij in rekening: 

  • Het ‘Correctietarief: Reis zonder check- uit’ op datum van vergeten check-uit. 
  • De ritprijs van de automatisch herstelde rit. 

(Credit-factuur) – dit ontvangt u van ons: 

  • Teruggave van het ‘Correctietarief: Reis zonder check- uit’ op datum van vergeten check-uit.

Deze automatisch herstelde rit heeft geen invloed op het geautomatiseerd inlezen van de csv-bijlage in de systemen van uw bedrijf.

Meer weten?

Lees de meest gestelde vragen & antwoorden. Ook op ons Serviceforum vindt u het antwoord op vele vragen en kunt u zelf vragen stellen.