Hoofdnavigatie

Naar content

Factuurwijziging bij restitutie Vergeten Check-uit

Als een rit met een vergeten check-uit door u of 1 van uw medewerkers is gecorrigeerd in Mijn NS Zakelijk, vindt u die straks anders terug op uw factuur. Deze wijziging voeren we voor de eerste maal door in de factuurbijlage (CSV-bestand) van juli 2017, die u op 15 augustus ontvangt. Wordt het CSV-bestand geautomatiseerd ingelezen in uw systemen? Of verrekent u (een deel) van de gemaakte reiskosten met uw medewerkers? Dan is door deze wijziging wellicht een aanpassing van uw systemen nodig.


Let op: de factuurwijziging gaat niet door! Mocht deze in de toekomst wel worden doorgevoerd, wordt u daar nog van op de hoogte gesteld.

  • Bij een vergeten check-uit bij NS, brengen we een correctietarief in rekening. Dit is gelijk aan de huidige situatie.
  • Zodra de vergeten check-uit handmatig hersteld is, ontvangt u van NS het bedrag terug dat u teveel betaald heeft. Is het in rekening gebrachte correctietarief lager dan de prijs van de gemaakte rit? Dan wordt het verschil verrekend op de debetfactuur.

Voorbeelden

  1. U reist van Utrecht naar Den Bosch, maar vergeet uit te checken in Den Bosch. U krijgt in eerste instantie een correctietarief van € 20 in rekening gebracht. Nadat u deze heeft teruggevraagd, wordt dit bedrag verrekend met de ritprijs van € 9 (normale ritprijs zonder korting incl. BTW). U ontvangt dus € 11 terug.
  2. U reist van Rotterdam naar Utrecht, maar vergeet uit te checken in Utrecht. U krijgt in eerste instantie weer een correctietarief van € 20 in rekening gebracht. Nadat u deze heeft teruggevraagd, wordt dit bedrag verrekend met de ritprijs van € 10,30 (normale ritprijs zonder korting incl. BTW). U ontvangt dus € 9,70 terug.