Naar content

Hoofdnavigatie

Factuur

De kosten die u maakt met NS Flex worden verrekend per maandelijks factuur.


Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Wanneer u uw factuur ontvangt, hangt af van de dag waarop u NS Flex afsloot. Bestelde u NS Flex op de 18e? Dan ontvangt u maandelijks rond de 18e uw factuur.

Per e-mail laten wij weten als uw factuur klaar staat. Deze kunt u dan inzien via Mijn NS. Ook kondigen we in deze e-mail de incassodatum aan, inclusief totaalbedrag en het rekeningnummer waarvan het bedrag wordt afgeschreven.

Wanneer betaal ik wat?

Maandelijks ontvangt u één factuur. Daarop staat de kosten voor uw abonnement (als u die heeft) en uw reiskosten. Abonnementskosten betaalt u een maand vooruit en reiskosten betaalt u achteraf.

Abonnementskosten

Heeft u NS Flex met een abonnement? Dan ontvangt u de eerste factuur nadat u NS Flex heeft aangeschaft. Hierop staan de abonnementskosten voor maand 1 (bij Weekend Voordeel ook de eenmalige administratiekosten).

Heeft u NS Flex zonder abonnement? Dan ontvangt u na aanschaf van NS Flex een factuur met de eenmalige administratiekosten.

Reiskosten

Na afloop van de eerste maand ontvangt u factuur 2. Hierop staan de reiskosten van maand 1 en uw abonnementskosten voor maand 2. Heeft u NS Flex zonder abonnement, dan staan op deze factuur alleen uw reiskosten van maand 1.

Betaling

Alle facturen worden geïncasseerd via automatische incasso. We streven ernaar het bedrag binnen 5 dagen nadat u uw factuur-e-mail heeft ontvangen, af te schrijven. Het is helaas niet mogelijk om de incassodatum aan te passen.

Staat op uw factuur dat u geld terugkrijgt van NS, dan ontvangt u dit een paar dagen later op uw rekening.

Ontbrekende gegevens bus, tram en metro

Het kan voorkomen dat een rit met bus, tram of metro niet op uw factuur staat. Of dat de naam van een halte mist. Hoe dat kan? NS heeft zelf geen toegang tot uw bus-, tram- en metrogegevens, maar ontvangt deze van Translink. Soms kan dit tot 21 dagen duren. Als u precies in deze periode uw factuur ontvangt, verrekenen we de ontbrekende rit op uw volgende factuur.

Missende haltegegevens kunnen wij helaas niet voor u aanvullen. We zijn met andere vervoerdes in gesprek om deze gegevens zo compleet mogelijk te krijgen.