Naar content

Hoofdnavigatie

Geld Terug bij Vertraging met NS Flex

Heeft u vertraging tijdens uw binnenlandse reis met NS? Daar balen wij ook van. Daarom kunt u bij een vertraging van 30 minuten of langer een vergoeding aanvragen. Bij reizen via de hogesnelheidslijn (met Intercity direct of de intercity Den Haag-Eindhoven via Breda) kan dit al vanaf 15 minuten vertraging.


Hoogte vergoeding

U krijgt 50% van de ritprijs bij minimaal 30 minuten vertraging en 100% bij 60 of meer minuten vertraging. Hierbij houden we het 2e klas tarief aan. In de toekomst zullen we de daadwerkelijke NS Flex ritprijs gebruiken en hierin rekening houden met eventuele kortingsrechten en 1e klas upgrades. In de tussentijd kunt u reageren op de e-mail als uw aanvraag is afgehandeld, om toch 1e klas vergoed te krijgen.

NS betaalt geen vergoeding uit als…

  • de vergoeding lager is dan € 2,30. 
  • vooraf een langere reistijd was aangekondigd. 
  • de vertraging werd veroorzaakt door een andere vervoerder dan NS. 
  • u niet heeft in- of uitgecheckt met uw OV-chipkaart. 
  • u de aanvraag 3 maanden of langer na reisdatum indient. 
  • er een bijzonder geval van overmacht was. Bijvoorbeeld een landelijke stroomstoring.

Aanvraag indienen

U dient de aanvraag in via het webformulier Geld Terug bij Vertraging. 

Uitbetaling vergoeding

We mailen u meestal binnen een week of uw aanvraag is goedgekeurd en wat het eventuele bedrag is. Dit bedrag storten wij automatisch terug op het rekeningnummer dat u heeft opgegeven.

Heeft u uw aanvraag binnen 5 dagen na uw reisdatum gedaan? Dan nemen we uw claim pas 5 dagen na de reisdatum in behandeling . De vertragingsgegevens zijn dan pas definitief bekend in onze systemen.