Naar content

Hoofdnavigatie

Geld Terug bij Vertraging met NS Flex

Heb je vertraging tijdens jouw binnenlandse reis met NS? Daar balen wij ook van. Daarom kun je bij een vertraging van 30 minuten of langer een vergoeding aanvragen. Bij reizen via de hogesnelheidslijn (met Intercity direct of de intercity Den Haag-Eindhoven via Breda) kan dit al vanaf 15 minuten vertraging.


Hoogte vergoeding

Je krijgt 50% van de ritprijs bij minimaal 30 minuten vertraging en 100% bij 60 of meer minuten vertraging. Hierbij houden we het 2e klas tarief aan. In de toekomst zullen we de daadwerkelijke NS Flex ritprijs gebruiken en hierin rekening houden met eventuele kortingsrechten en 1e klas upgrades. In de tussentijd kun je reageren op de e-mail als jouw aanvraag is afgehandeld, om toch 1e klas vergoed te krijgen.

NS betaalt geen vergoeding uit als…

  • de vergoeding lager is dan € 2,30. 
  • vooraf een langere reistijd was aangekondigd. 
  • de vertraging werd veroorzaakt door een andere vervoerder dan NS. 
  • je niet hebt in- of uitgecheckt met jouw OV-chipkaart. 
  • je de aanvraag 3 maanden of langer na reisdatum indient. 
  • er een bijzonder geval van overmacht was. Bijvoorbeeld een landelijke stroomstoring.

Uitbetaling vergoeding

We mailen je meestal binnen een week of jouw aanvraag is goedgekeurd en wat het eventuele bedrag is. Dit bedrag storten wij automatisch terug op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven.

Heb je jouw aanvraag binnen 5 dagen na jouw reisdatum gedaan? Dan nemen we de claim pas 5 dagen na de reisdatum in behandeling . De vertragingsgegevens zijn dan pas definitief bekend in onze systemen.