Naar content

Hoofdnavigatie

Vergeten in te checken

In de haast vergeet je een keer in te checken. Het gebeurt ons allemaal wel eens.


Dit kun je doen

Probeer alsnog in te checken als je nog op het station bent. Zit je al in de trein? Meld je dan bij de conducteur. Kun je de conducteur niet vinden, check dan op het volgende station alsnog in.

Correctietarief (boete)

Komt de conducteur er tijdens de vervoersbewijscontrole achter dat je niet bent ingecheckt, dan registreert hij dit. Dit leidt tot een correctietarief (boete) van € 50 op uw volgende factuur.

Geen controle?

Is het niet gelukt om in te checken en ben je niet gecontroleerd, check dan wel gewoon uit op jouw eindbestemming. Checkte je uit op een station met paaltjes, dan ziet ons systeem dat als een check-in omdat dit de eerste keer is tijdens jouw reis dat ons systeem jouw OV-chipkaart registreert. Hierdoor zie je op de factuur een correctietarief voor vergeten check-uit. Dit tarief bedraagt € 20. Reis je met korting of 1e klas, dan rekenen we dit door in het correctietarief.

Voorbeeld: reis je 2e klasse met 40% korting dan is het correctietarief € 12,- (€ 20 x 0,6)

Vergeten incheck corrigeren

Je kunt je vergeten incheck corrigeren. Neem contact op met onze Klantenservice en laat weten op welk station je vergat in te checken. Onze Klantenservice is online bereikbaar via Twitter @NS_online en Facebook, of telefonisch via 030 - 751 51 55.