Naar content

Hoofdnavigatie

NS Flex (tijdelijk) stopzetten

U heeft een NS Flex abonnement en u wilt dat stopzetten. Tijdelijk of wat langer, het kan allemaal. Handig als u bijvoorbeeld op vakantie gaat, of verwacht minstens een maand niet te reizen.


Zo werkt het

  • Wijzig uw NS Flex abonnement in Mijn NS
  • Kies voor NS Flex zonder abonnement
  • De wijziging gaat in zodra deze is verwerkt, meestal duurt dit zo’n 15 minuten
  • U hoeft hiervoor niet langs de kaartautomaat

Reist u wel, maar minder? Dan kunt u ook kiezen voor een goedkoper abonnement dan waar u nu mee reist.

Wat is NS Flex zonder abonnement?

Met NS Flex zonder abonnement betaalt u geen abonnementskosten. Wel kunt u gewoon reizen in het hele OV, als het toch een keertje nodig is. U reist dan zonder korting. Deze kosten worden maandelijks per factuur verrekend, net als uw huidige NS Flex abonnement. 

Goed om te weten

  • U kunt pas wijzigen naar NS Flex zonder abonnement (of een andere abonnementsvorm) nadat u uw huidige abonnement minimaal 1 maand heeft gebruikt.
  • Wilt u wel weer reizen met korting? Na minimaal 1 maand zet u zo weer een NS Flex abonnement aan.
  • Met NS Flex reist u op rekening, u betaalt dus achteraf. Reist u toch liever op saldo (vooruit betalen)? Neem dan contact op met Klantenservice om NS Flex te beëindigen. Zij zijn zeven dagen per week, van 07.00 uur tot 23.00 uur, bereikbaar via de Chat. Of via Twitter @NS_online en Facebook.