Naar content

Hoofdnavigatie

Vergeten uit te checken

Ben je vergeten uit te checken? Geen punt. Als je nog in de buurt van het station bent, kun je tot 6 uur na je reis alsnog uitchecken. Lukt dat niet? Dan proberen we je vergeten check-uit automatisch te corrigeren als we kunnen achterhalen waar je waarschijnlijk bent uitgestapt, bijvoorbeeld omdat je vaak dezelfde route aflegt.


Bestemming onbekend

Als je niet uitcheckt, weten we niet waar je uitstapte. Soms kunnen we achterhalen waar je waarschijnlijk bent uitgestapt, bijvoorbeeld omdat je vaak dezelfde route aflegt. Lukt dat, dan rekenen we daar de normale ritprijs voor.

Correctietarief

Lukt dit niet? Dan brengen we een correctietarief in rekening van € 20. Reis je met korting of 1e klas, dan rekenen we dit door in het correctietarief. 

Voorbeeld: reis je 2e klasse met 40% korting dan is het correctietarief € 12,- (€ 20 x 0,6)

Geld terugvragen

Je kunt het te veel betaalde bedrag terugvragen. Neem contact op met onze Klantenservice en laat ze weten waar je rit eindigde. Op de eerstvolgende factuur wordt dan de ritprijs verrekend met het correctietarief, zodat je uiteindelijk alleen de ritprijs betaalt. 

Onze Klantenservice is online bereikbaar via Twitter @NS_online en Facebook, of telefonisch via 030 - 751 51 55.