Vergoeding storm Poly 5 juli 2023
Allereerst vinden we het erg vervelend dat je hinder hebt ondervonden van storm Poly die op 5 juli over ons land raasde. We realiseren ons goed dat door deze storm, vooral in de provincies in het noorden van Nederland, je hinder hebt ondervonden door het uitvallen van onze treinen. Reizigers die op pad gingen en vervolgens door de storm kosten moesten maken om thuis te komen, kunnen aanspraak maken op compensatie. Hieronder lees je wat je kunt doen.
Wil je een claim indienen?Je kunt een claim indienen voor de door jou gemaakte kosten op 5 juli.NS Klantenservice. Wij streven ernaar je claim binnen 4 weken af te handelen. Hiervoor kun je contact opnemen met de |
Ik had een los treinkaartje of e-ticket gekocht voor 5 juli en wil mijn reis op een andere datum (af)maken
- Had je voor 5 juli een los treinkaartje of e-ticket, maar heb je er niet of niet volledig gebruik van kunnen maken? Neem dan contact op met NS Klantenservice voor een nieuw treinkaartje. Het nieuwe treinkaartje is geldig voor een nieuwe datum en tegen dezelfde voorwaarden.
- Heb je op 6 juli zelf een nieuw vervoerbewijs aangeschaft om je reis van 5 juli af te maken? Declareer de kosten dan bij NS Klantenservice.
Let op, het is wel de bedoeling dat je declareert mét je geldige vervoerbewijs van 5 juli, en deze dus niet weggooit.
Ik had een geldig vervoerbewijs voor 5 juli en wil een claim voor geld terug bij vertraging indienen
Dien hiervoor een verzoek voor Geld terug bij vertraging in.
Ik heb op 5 juli door de storm kosten gemaakt die ik wil declareren
Als je kosten hebt gemaakt voor alternatief of vervangend vervoer kun je contact opnemen met NS Klantenservice.
Goed om te weten:
- We vergoeden extra kosten voor vervangend vervoer bij andere bus-, tram- of metrovervoerders.
- Om in aanmerking te komen voor compensatie moet je een vervoerbewijs kunnen overleggen dat geldig was op 5 juli. Dit betekent bijvoorbeeld een e-ticket, ov chipkaart met geldige check in, of eenmalige chipkaart op datum. Of je kunt aannemelijk maken dat je had willen reizen.
- In de meeste gevallen vragen we ook om een bewijs, zoals een bon of factuur, van de door jou gemaakte kosten.
-
Indien je kilometerkosten voor eigen vervoer declareert dan houden we een kilometervergoeding van 0,21 cent per kilometer aan, zoals vastgesteld door de overheid.