Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Traject Vrij

Voordelen van dit abonnement

  • Onbeperkt reizen op een vast traject
  • 40% korting in de daluren op andere trajecten
  • 40% korting in de daluren voor 3 medereizigers

Direct bestellen

Dit is een NS Flex abonnement
  • Iedere maand te wijzigen of te pauzeren
  • Geen saldo op je OV-chipkaart nodig
  • Reizen met bus, tram of metro maandelijks betalen via automatische incasso
Meer lezen over NS Flex

Prijs trajectafhankelijk

Bestel Traject Vrij

Hoe NS Flex Traject Vrij werkt

Alles wat je moet weten over reizen met NS Flex Traject Vrij

Op deze tijden reis je met korting

Met Traject Vrij reis je op 1 traject onbeperkt, elke dag, de hele dag.

Op alle overige trajecten reis je met 40% korting op onderstaande tijden:

Buiten de spits (40% korting)

Maandag tot en met vrijdag van 9.00 - 16.00 en van 18.30 - 6.30 uur

Weekend (40% korting)

Vrijdagavond 18.30 uur tot maandagochtend 4.00 uur

Feestdagen (40% korting)

De hele dag

Let op

  • Het moment van inchecken bepaalt of je met of zonder korting reist.
  • De korting geldt niet voor treinreizen met Thalys en Eurostar.

Bestel online en reis binnen 1 uur

NS Flex Traject Vrij bestel je eenvoudig online in onze webshop.

Ingangsdatum

Als je je huidige OV‑chipkaart gebruikt, kun je zelf de ingangsdatum van je abonnement bepalen. Deze kun je tot 14 dagen na je bestelling in laten gaan.

Nog geen persoonlijke OV-chipkaart?

Als je nog geen persoonlijke OV-chipkaart (met pasfoto) hebt, kun je dit aangeven tijdens het bestellen. Je ontvangt je OV-chipkaart inclusief abonnement binnen 1 week bij je thuis. Zodra je je kaart hebt ontvangen, kun je na activering bij een NS-kaartautomaat reizen.

Heb je je bedacht?

Na het bestellen van een abonnement heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je afzien van je abonnement. Gebruik hiervoor het modelformulier of neem contact op met NS Klantenservice.

Lees meer over je herroepingsrecht.

Iedere maand te wijzigen

Reis je niet iedere maand even vaak of soms helemaal niet? Met NS Flex kun je maandelijks eenvoudig wisselen van abonnement of deze tijdelijk pauzeren door gebruik te maken van NS Flex Basis. Met deze gratis variant krijg je geen korting op je treinreizen, maar betaal je ook geen abonnementskosten. Bovendien kun je gebruik blijven maken van alle voordelen van NS Flex.

Ga je weer vaker met de trein, dan kun je NS Flex Basis ieder moment weer aanpassen naar een kortingsabonnement. Wissel je tussen twee verschillende kortingsabonnementen? Dan geldt de wijziging minimaal een maand. Hierna kun je, als je dat wilt, weer van abonnement wisselen.

Je wijzigt je abonnement eenvoudig in Mijn NS.

Reiskosten vs abonnementskosten

Je abonnementskosten betaal je zodat je de hele maand onbeperkt op een vast traject kunt reizen en op andere trajecten tijdens de daluren 40% korting ontvangt. Bovendien geeft het je de mogelijkheid om te profiteren van alle andere voordelen van NS Flex.

Daarnaast betaal je eventuele reiskosten. Dit zijn de kosten die je maakt voor je treinreizen buiten je vaste traject om en eventuele kosten voor bus, tram of metro.

Iedere maand een factuur

Met NS Flex hoef je geen saldo te laden op je OV-chipkaart, maar betaal je de reiskosten achteraf via een maandelijkse factuur. Hierop staan je abonnements- en eventuele reiskosten en mogelijk andere gemaakte kosten zoals een upgrade naar 1e klas, de huur van een OV-fiets of het gebruik van NS-fietsenstalling.

Goed om te weten

Je abonnementskosten betaal je altijd vooruit, je reiskosten betaal je achteraf.

Altijd inzicht in je kosten

Met NS Flex Traject Vrij hoef je geen saldo te laden op je OV‑chipkaart, maar betaal je de reizen buiten je traject om achteraf via een maandelijkse factuur. Dit maakt reizen met NS nog gemakkelijker. Om gedurende de maand inzicht te houden in de kosten die je maakt, zijn deze online in te zien via Mijn NS en de NS-app.

Automatische check-uit

Ben je vergeten uit te checken na een reis buiten je vaste traject om? Met NS Flex corrigeren we je vergeten check-uit automatisch als we kunnen achterhalen waar je waarschijnlijk bent uitgestapt, bijvoorbeeld omdat je vaker deze route aflegt. Dit doen we aan de hand van je reishistorie. We rekenen daar dan de normale ritprijs voor.

Kunnen we het niet achterhalen? Dan rekenen we een correctietarief. Deze vind je ook terug op je factuur.