Naar content

Hoofdnavigatie

Naar content

Hoofdnavigatie

Weekend Voordeel

Voordelen van dit abonnement

  • 40% korting in het weekend
  • 40% korting op feestdagen
  • 40% korting in de daluren voor 3 medereizigers

Direct bestellen

Dit is een NS Flex abonnement
  • Iedere maand te wijzigen of te pauzeren
  • Geen saldo op je OV‑chipkaart nodig
  • Reiskosten maandelijks betalen via automatische incasso
Meer lezen over NS Flex

€ 2 / mnd

Exclusief reiskosten

Bestel Weekend Voordeel

Hoe NS Flex Weekend Voordeel werkt

Alles wat je moet weten over reizen met NS Flex Weekend Voordeel

Op deze tijden reis je met korting

Met NS Flex Weekend Voordeel reis je tijdens onderstaande tijden met 40% korting op je treinreizen.

Weekend

Van vrijdagavond 18:30 tot maandagochtend 04:00 uur.

Feestdagen

De hele dag.

Let op

  • Het moment van inchecken bepaalt of je met of zonder korting reist.
  • De korting geldt niet voor treinreizen met Thalys en Eurostar.

Bestel online en reis binnen 1 uur

NS Flex Weekend Voordeel bestel je eenvoudig online in onze webshop. Je betaalt eenmalig € 10 administratiekosten.

Nog geen persoonlijke OV-chipkaart?

Als je nog geen persoonlijke OV-chipkaart (met pasfoto) hebt, kun je dit aangeven tijdens het bestellen. Je ontvangt je OV-chipkaart inclusief NS Flex Weekend Voordeel binnen 1 week bij je thuis.

Huidige OV‑chipkaart behouden?

Heb je al een persoonlijke OV‑chipkaart (met pasfoto) en wil je deze blijven gebruiken? Voer dan tijdens het bestellen je OV‑chipkaartnummer in.

Heb je je bedacht?

Na het bestellen van een abonnement heb je 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kun je afzien van je abonnement. Gebruik hiervoor het modelformulier of neem contact op met NS Klantenservice.

Lees meer over je herroepingsrecht.

Je abonnement wijzigen

Reis je niet iedere maand even vaak of soms een paar maanden helemaal niet? Met NS Flex kun je maandelijks eenvoudig wisselen naar een ander NS Flex abonnement of pauzeer je deze tijdelijk door gebruik te maken van NS Flex Basis. Met deze gratis variant krijg je geen korting op je treinreizen, maar je betaalt ook geen abonnementskosten. Bovendien kun je gebruik blijven maken van alle voordelen van NS Flex.

Ga je weer vaker gebruik maken van de trein, dan kun je NS Flex Basis ieder moment weer aanpassen naar een kortingsabonnement. Wissel je tussen twee verschillende kortingsabonnementen? Dan geldt de wijziging minimaal een maand. Hierna kun je, als je dat wilt, weer wisselen.

Je wijzigt je abonnement in Mijn NS.

Reiskosten vs abonnementskosten

Je abonnementskosten betaal je zodat je de hele maand in het weekend met korting kunt reizen. Bovendien geeft het je de mogelijkheid om te profiteren van alle andere voordelen van NS Flex.

Daarnaast betaal je reiskosten. Dit zijn de kosten die je maakt voor je treinreizen, oftewel je treinkaartjes met of zonder korting, en eventuele kosten voor bus, tram, metro en OV-fiets.

Iedere maand een factuur

Met een NS Flex abonnement hoef je geen saldo op je OV-chipkaart te laden, maar ontvang je iedere maand een factuur die je betaalt via automatische incasso. Op de factuur staan je abonnements- en reiskosten maar ook eventuele andere gemaakte kosten zoals een upgrade naar 1e klas, de huur van een OV-fiets of correctietarief als je vergeten bent uit te checken en we de ritprijs niet konden bepalen.

Goed om te weten: je abonnementskosten betaal je altijd vooruit, je reiskosten betaal je achteraf.

Altijd inzicht in je kosten

Met NS Flex hoef je geen saldo te laden op je OV-chipkaart maar betaal je je reizen achteraf via een maandelijkse factuur. Dit maakt reizen met NS nog gemakkelijker. Om gedurende de maand inzicht te houden in de kosten die je maakt, zijn deze online in te zien via Mijn NS en de NS-app.

Automatische check-uit

Ben je vergeten uit te checken? Met een NS Flex abonnement corrigeren we je vergeten check-uit automatisch als we kunnen achterhalen waar je waarschijnlijk bent uitgestapt, bijvoorbeeld omdat je vaak dezelfde route aflegt. Dit doen we aan de hand van je reishistorie. We rekenen daar dan de normale ritprijs voor.

Kunnen we het niet achterhalen? Dan rekenen we een correctietarief. Deze vind je terug op je factuur.