Hoofdnavigatie

Naar content

OV Service & Tickets winkels

Op een aantal stations vindt u de OV Service & Tickets. In de OV Service & Tickets winkels helpen NS en de lokale OV-vervoerders u graag op weg met informatie en verkoop over trein, bus, metro en tram. In de loop van 2017 zullen een groot aantal van de OV servicewinkels veranderen in OV Service & Tickets winkels.


De OV Service & Tickets winkel

De medewerkers van NS en andere vervoerders verwelkomen u graag in de OV Service & Ticket winkels. Zij staan klaar om u te helpen met het aanschaffen van nationale en internationale tickets, om uw vragen over bijvoorbeeld de OV-chipkaart te beantwoorden en om u actuele reisinformatie te geven. Daarnaast kunt u zelf ook veel informatie vinden via de informatieschermen. Bij de zelfservicetafels kunt u uw reis plannen naar bijvoorbeeld een museum in Utrecht. En met een druk op de knop kunt u direct een printje maken om uw reisadvies mee te nemen.

Stations met een OV Service & Tickets winkel

Op de volgende stations kunt u een OV servicewinkel vinden:

  • Alkmaar: OV Service & Tickets winkel van NS
  • Amsterdam Centraal in de IJ-hal: OV Service & Tickets winkel van GVB en NS
  • Arnhem: OV Service & Tickets winkel van Breng en NS 
  • Breda: OV Service & Tickets winkel van Arriva en NS
  • Den Haag Centraal: OV Service & Tickets winkel van HTM en NS
  • Eindhoven (Busstation zijde): OV Service & Tickets winkel van Hermes en NS
    Eindhoven (Centrumzijde): OV Service & Tickets winkel van NS
  • Utrecht Centraal (Centrumzijde): OV Service & Tickets winkels van U-OV en NS
    Utrecht Centraal (Jaarbeurszijde): OV Service & Tickets winkels van U-OV en NS.
  • Tilburg: OV Service & Tickets winkel van NS
  • Maastricht: OV Service & Tickets winkel van Arriva en NS

De OV serviceformule

De OV servicewinkel maakt onderdeel uit van de nieuwe OV serviceformule die NS samen met andere vervoerders ontwikkelt. De OV serviceformule is de nieuwe manier om de serviceverlening voor de reis van deur tot deur op verschillende stations in te richten. De behoefte en wensen van de reizigers staan hierbij voorop.