Hoofdnavigatie

Naar content

Meereisretour SPOOR

In elke editie van het relatiemagazine SPOOR krijgen vaste klanten korting op een Meereisretour naar de stad die in SPOOR uitgelicht wordt. Op deze pagina leest u hoe reizen met deze meereisactie werkt.


Hoe werkt de aanbieding?

Op de achterzijde van elk exemplaar van SPOOR staat uw kortingscode. Met deze kortingscode kunt u voor € 8,95 een Meereisretour bestellen. Normaal gesproken kost een Meereisretour € 39, dus u ontvangt € 30,05 korting. U vindt de link naar het Meereisretour op de gele coupons voor op SPOOR. Het Meereisretour is geldig vanaf elk station in Nederland naar de uitgelichte stad, mits een betalende klant meereist.

Belangrijke informatie

  • Print het Meereisretour uit voordat je op reis gaat
  • Het Meereisretour mag gecombineerd worden met een abonnement, keuzedag of studenten OV en is ook geldig in combinatie met een treinkaartje uit de automaat of een e-ticket.
  • Het Meereisretour is geldig van maandag t/m vrijdag na 9.00 uur, in het weekend en op feestdagen de hele dag. Het kaartje is tot 4.00 uur uur ’s nachts geldig.

Voorwaarden

  • U mag de NS-meereiskaart alleen gebruiken als degene met wie u meereist een geldig NS-vervoerbewijs of geldige check-in kan tonen naar de bestemming van de Meereiskaart (exact hetzelfde traject) en 12 jaar of ouder is 
  • U kunt maximaal 1 keer per editie van SPOOR gebruik maken van dit aanbod.
  • Het Meereisretour heeft een beperkte geldigheid: kijk op de actiepagina voor de precieze data.
  • U kunt maximaal 1 keer per editie van SPOOR gebruik maken van dit aanbod.
  • Het Meereisretour heeft een beperkte geldigheid: kijk op de actiepagina voor de precieze data.

Het Meereisretour is geldig:

  • vanaf elk treinstation in Nederland en weer terug (retour)
  • op precies hetzelfde traject en in dezelfde klasse als het vervoerbewijs van de persoon met wie meegereisd wordt
  • voor 1 persoon
  • gedurende 1 dag op maandag t/m vrijdag na 9.00 uur en op zaterdag, zondag en feestdagen de hele dag
  • in binnenlandse treinen, voor het reizen met de Intercity direct (voorheen Fyra) en de ICE-treinen geldt een toeslagverplichting (niet geldig in Thalys-treinen)

Het Meereisretour is niet geldig:

  • in combinatie met een vervoerbewijs van HEMA, Kruidvat, Blokker, Albert Heijn, Jumbo of actiekaarten uit de Spoordeelwinkel
  • in combinatie met andere acties/aanbiedingen of voor geld inwisselbaar behoudens in gevallen van ernstige vertraging
  • Op Koningsdag, 27 april 2017

Bestellen

Zo bestelt u het Meereisretour:

  1. Ga naar de pagina die aangegeven staat in spoor.
  2. Klik op de knop ‘Direct bestellen’.
  3. Vul uw gegevens in en klik op ‘In winkelwagen’.
  4. Vul uw kortingscode in. De prijs verandert nu van € 39 naar € 8,95.
  5. Rond uw bestelling af door te betalen met iDEAL.
  6. Nadat u heeft betaald, kunt u uw e-ticket direct downloaden en uitprinten op uw persoonlijke pagina. Daarnaast ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Hierin staat ook een verwijzing naar uw persoonlijke pagina, zodat u uw e-ticket ook op een later moment kunt downloaden en printen.

Reizen met het NS Meereisretour

Printen

  • Print het ticket op A4 formaat in een staande positie (anders werkt de barcode niet),
  • Controleer of het e-ticket goed leesbaar is.
  • E-tickets zijn alleen geldig als ze goed leesbaar en op het juiste formaat zijn uitgeprint.

Identiteitsbewijs

Een e-ticket van NS is persoonsgebonden. Het is dan ook alleen geldig in combinatie met een geldig identiteitsbewijs. Vergeet dus niet uw paspoort of ID-kaart mee te nemen tijdens uw reis.

Poortjes openen

U hoeft met een e-ticket niet in te checken, maar op steeds meer NS-stations worden de poortjes gesloten. Deze poortjes opent u met vierkante barcode op het e-ticket.

Let daarbij goed op dat u een poortje kiest met een barcodelezer. Deze zijn te herkennen aan de afbeelding met ‘scan ticket’ op de rechter deur van het poortje, en aan het verlichte vlak aan de rechterzijde van het poortje.

Stappenplan: zo opent u een poortje met uw e-ticket

  1. Ga naar een poortje met het 'scan ticket'-symbool.
  2. Houd de barcode tegen het verlichte vlak aan uw rechterzijde
  3. Het poortje opent en u kunt nu het station betreden of verlaten.

Veelgestelde vragen

Waar vind ik mijn kortingscode?

Uw kortingscode staat boven het adres op de achterkant van SPOOR. Heeft u problemen met uw kortingscode of is de code niet leesbaar? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen u verder helpen. Onze medewerkers zijn dag en nacht bereikbaar op telefoonnummer 030 - 7515155.

Waar is het Meereisretour geldig?

Het Meereisretour is geldig voor reizen vanaf elk station in Nederland naar de aangeboden bestemming en terug, op precies hetzelfde traject en in dezelfde klasse als degene met het betaalde vervoerbewijs, met wie wordt meegereisd.

Waar kan ik terecht met vragen over het kopen van het Meereisretour op ns.nl?

Voor vragen over de e-tickets kunt u terecht bij onze Klantenservice. Onze medewerkers staan u graag te woord via telefoonnummer 030 - 7515155. We staan dag en nacht voor u klaar.

Hoe vaak kan ik gebruik maken van het aanbod van het Meereisretour voor €8,95?

U kunt slechts één keer gebruik maken van dit aanbod.

Is het Meereisretour alleen geldig op vertoon van mijn abonnement?

Nee, het Meereisretour is een gewoon e-ticket, waarbij de medereiziger zich dient te identificeren. Het Meereisretour is alleen geldig als degene met wie wordt meegereisd een geldig vervoerbewijs of geldige check-in kan tonen en 12 jaar of ouder is.

Hoeveel reizigers met een Meereisretour kunnen meereizen met iemand met een geldig vervoerbewijs?

Per reiziger met een geldig vervoerbewijs kan maximaal 1 persoon met een Meereisretour meereizen in dezelfde klasse als de reiziger met wie meegereisd wordt.

Moet ik het Meereisretour aan iemand anders geven, of mag ik het ook zelf gebruiken?

U kunt het Meereisretour aan iemand anders geven of zelf gebruiken, mits degene met wie wordt meegereisd een geldig vervoerbewijs of geldige check-in kan tonen en 12 jaar of ouder is. Als u met de kortingscode een Meereisretour koopt, kunt u op het e-ticket aangeven wie ermee gaat reizen.

Heb ik recht op Geld Terug Bij Vertraging?

Ja, u heeft recht op Geld Terug Bij Vertraging. De vergoeding wordt gebaseerd op basis van het door u betaalde bedrag. U dient hiervoor het Geld Terug Bij Vertraging formulier te gebruiken dat u kunt verkrijgen aan het loket.

Hoe kan ik mijn e-ticket in handen krijgen?

Het e-ticket wordt in het bevestigingsscherm na de betaling aangemaakt. Dit kan enkele ogenblikken duren. Vervolgens krijgt u een link die u aanklikt. Het pdf-bestand dat nu verschijnt is het e-ticket dat u nu uitprint en waarmee u op reis kunt gaan. Wilt u later printen, dan kan dat via de e-mail die u achteraf krijgt toegestuurd

Ik heb een vraag, klacht of opmerking over bestelling of betaling

Als u een vraag, opmerking of klacht hebt, neemt u dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen u verder helpen. Onze medewerkers zijn dag en nacht bereikbaar op telefoonnummer 030 - 7515155.