Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Binnenkort live: Parkeren op straat met je NS-Business Card
Je rijdt in de auto naar je zakelijke bestemming. Eenmaal aangekomen vind je een goede parkeerplaats op straat. Met je NS-Business Card op zak, hoef je niet meer naar de parkeerautomaat. Je zet gemakkelijk en snel het parkeren aan in de NS-app. De kosten verschijnen achteraf op de maandelijkse NS-Business Card factuur.
Loading...
Parkeren-op-straat1
Het gemak van Parkeren op straat
  • Alle kosten op de maandelijkse NS-Business Card factuur.
  • Snel het parkeren starten en stoppen in de NS-app.
Hoe werkt Parkeren op straat?
Het aan- en uitzetten van Parkeren op straat doe je in de NS-app. In de app is het belangrijk dat je ingelogd bent met je zakelijke account en dat je NS-Business Card is gekoppeld aan je account in de app.
Volg onderstaande stappen om Parkeren op straat te starten:
  • Ga naar de NS-app.
  • Tik op 'In de buurt' onder in je scherm en kies je parkeerzone. Deze is af te lezen van de parkeermeter bij jou in de buurt.
  • Voeg als je dat nog niet hebt gedaan het kenteken van je voertuig toe.
  • Start het parkeren.
Je kunt het parkeren op elk moment stoppen in de NS-app.
Kosten Parkeren op straat
De kosten zijn per parkeerzone verschillend. Kies in de NS-app onder 'In de buurt' voor een parkeerzone en je ziet de kosten per uur staan. Daarnaast betaal je over het parkeren €0,20 aan transactiekosten. Dit zijn vaste kosten die je betaalt over elke keer dat jij of je medewerker parkeert.
Alle parkeeracties staan achteraf op de maandelijkse NS-Business Card factuur. Wel zo overzichtelijk.
Veelgestelde vragen
Hoe weet ik of ik kan parkeren op straat met mijn NS-Business Card?
Werk je bij een organisatie en wil je weten of je met je NS-Business Card kunt parkeren? Controleer dit als volgt:
  1. Log in op Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders en kies voor ‘Mijn NS-Business Card’.
  2. Bekijk onder 'Deur tot deurdiensten' of parkeren op straat/in garage aan- of uitstaat. Goed om te weten: 'aan' betekent dat je kunt parkeren. Je betaalt pas als je echt parkeert.
  3. Staat parkeren uit, vraag dan je werkgever deze dienst aan te zetten in Mijn NS Zakelijk onder ‘Kaarten en kaarthouders beheren’.
Ga naar Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders
Gebruik je NS Go?
Dan kun je parkeren op straat/in garage zelf toevoegen.
Ik ben zzp’er. Kan ik dan ook parkeren op straat via de NS-app?
Het is voor zzp’ers niet mogelijk om te parkeren op straat met je NS-Business Card. Je kunt wel parkeren op P+R terreinen. Lees meer over het parkeren op P+R terreinen.   
Kan ik ook in garages parkeren met de NS-app?
Parkeren kan nu nog alleen op straat, op termijn kan het ook in parkeergarages.  
Ik ben vergeten het parkeren stop te zetten. Wat nu?
Dat is vervelend, maar kan natuurlijk gebeuren. Stop het parkeren op straat alsnog in de NS-app. De parkeerkosten komen op de maandelijkse factuur van je NS-Business Card.
Wil je een coulanceregeling? Neem hiervoor contact op met de gemeente waar je auto geparkeerd stond.
Hoe kan ik als werkgever parkeren beschikbaar maken voor mijn medewerkers?
Dit doe je in enkele stappen:
  1. Log in op Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen
  2. Ga naar ‘Kaarten en kaarthouders beheren’
  3. Kies voor 'Bekijk resultaten' en kies het kaartnummer
  4. Zet per kaartnummer de dienst 'Parkeren op straat/in garage' aan
Goed om te weten: parkeren kan nu nog alleen op straat, in de toekomst ook in parkeergarages.
Kun je parkeren niet aanzetten in Mijn NS Zakelijk? Dan moet dit eerst nog worden opgenomen in de overeenkomst. Stuur hiervoor een e-mail naar je NS-accountmanager of Sales Support via supportzakelijk@ns.nl. We helpen je graag verder.
Ga naar Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen
Gebruik je NS Go?
Neem dan contact op met je contactpersoon van NS Go.
Hoe betaal ik als werkgever de parkeerkosten van mijn medewerkers?
De kosten van het parkeren vind je terug op de maandelijkse NS-Business Card factuur. Verdere specificaties zoals datum, parkeertijd en locatie kun je inzien in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen onder 'Facturenoverzicht'. 
Ga naar Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen
Kan er een verschil gemaakt worden in zakelijk en privé parkeren?
In NS Go kun je aangeven of het parkeren zakelijk of privé is. Gebruikt je organisatie geen NS Go, dan is het niet mogelijk om het verschil te laten zien.
Waar staan de parkeerkosten op de zakelijke factuur?
De parkeerkosten vind je op de factuur terug onder het kopje 'Deur-tot-deurdiensten'. In Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen onder 'Facturenoverzicht' kun je specificaties inzien en het transactieoverzicht bekijken. Hier vind je de parkeerkosten, parkeertijd, parkeerzone en het kenteken van het voertuig waarmee geparkeerd is. 
Ga naar Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen