Naar content

Hoofdnavigatie

Corrigeren vergeten check-uit

Bent u vergeten in- of uit te checken? In Mijn NS Zakelijk kunt u dit zelf makkelijk corrigeren. Op uw NS-Business Card staat standaard de Vergeten Check-uit Service aan. Een handige dienst, waarmee wij maximaal 5 keer per kalenderjaar een vergeten check-uit automatisch voor u herstellen.


Corrigeren via Mijn NS Zakelijk

In Mijn NS Zakelijk kunt u gemakkelijk een vergeten check-in of check-uit corrigeren. In deze video laten we zien hoe u dit doet. 

Vergeten Check-uit Service

De Vergeten Check-uit Service staat standaard aan op uw kaart. We corrigeren automatisch de vergeten check-uit, als wij met voldoende zekerheid uw NS-eindstation kunnen bepalen. Daarbij kijken we bijvoorbeeld naar een opvolgende check-in. We stellen op basis van dat eindstation de ritprijs vast en informeren u daarover per e-mail. Zijn we niet zeker van het eindstation? Dan ontvangt u ook een melding per e-mail, zodat u de rit zelf kunt corrigeren in Mijn NS Zakelijk.

Let op: de Vergeten Check-uit Service geldt alleen voor ritten die gemaakt zijn bij NS.

Check-in/check-uit vergeten

Correctietarief 

Kunnen wij niet met zekerheid vaststellen op welk station u vergat uit te checken? Dan brengen we een correctietarief in rekening. Dat gebeurt op de 5e dag na de reisdatum. U ontvangt dan een e-mail met het verzoek om zelf het betreffende check-uit station op te geven. Dat kan via Mijn NS Zakelijk tot 6 maanden na de reisdatum. Onder ‘Gemaakte reizen’ in uw reisoverzicht vindt u een correctietarief. Wanneer u via ‘Geld terug bij vergeten in of uit te checken’ het juiste eindstation toevoegt, kunnen wij zonder extra kosten de oorspronkelijke ritprijs in rekening brengen en het betaalde correctietarief teruggeven. 

Maximum van 5 

We corrigeren een vergeten check-uit maximaal 5 keer per kalenderjaar. Hierna worden uw ritten niet meer automatisch hersteld en ontvangt u ook geen melding meer via de Vergeten Check-uit Service.  

Facturatie 

De facturatie van een automatisch herstelde treinrit ziet op uw factuur zo uit: 

(Debet-factuur) – dit brengen wij in rekening:  

  • Het ‘Correctietarief: Reis zonder check- uit’ op datum van vergeten check-uit.  

  • De ritprijs van de automatisch herstelde rit.  

(Credit-factuur) – dit ontvangt u van ons:  

  • Teruggave van het ‘Correctietarief: Reis zonder check- uit’ op datum van vergeten check-uit. 

Deze automatisch herstelde rit heeft geen invloed op het geautomatiseerd inlezen van het transactieoverzicht in de systemen van uw bedrijf. 

Meer weten? 

Lees de veelgestelde vragen & antwoorden.