Een NS-Business Card heeft een levensduur van 5 jaar. Wat betekent dit voor jou als contactpersoon of beheerder? In Mijn NS Zakelijk kun je zien welke kaarten van jouw bedrijf gaan verlopen. In veel gevallen kunnen wij de kaart automatisch vervangen en hoef je niets te doen.
Juiste adresgegevens
Om ervoor te zorgen dat wij je werknemers kunnen informeren en de nieuwe NS-Business Card goed kunnen afleveren, is het van cruciaal belang dat de adresgegevens van je werknemers correct in Mijn NS Zakelijk staan. Met name als we volgens de contractuele afspraken de nieuwe kaarten op het privéadres van jouw werknemers moeten leveren.
Pasfoto
Op de NS-Business Card van je medewerkers met een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement staat een pasfoto. Als er toestemming is gegeven om deze te bewaren, hoeft er niets te gebeuren. Anders verzoeken we je medewerkers een nieuwe pasfoto te sturen. Je kunt zelf in Mijn NS Zakelijk controleren welke werknemers dit betreft.
Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen. Het is dan ook niet mogelijk om met je NS-Business Card te reizen.
Drie varianten van NS-Business Cards die kunnen verlopen
1. Persoonlijke NS-Business Card zonder pasfoto
Controleer het e-mailadres en de adresgegevens van je werknemer in Mijn NS Zakelijk. Als dit klopt, hoef je verder geen actie te ondernemen.
4 weken voor de einddatum van de NS-Business Card ontvangt je werknemer bericht op het bij ons bekende e-mailadres.
Circa 3,5 week voordat de huidige kaart verloopt, ontvangt je werknemer de nieuwe NS-Business Card op het bij ons bekende privéadres of op jouw afdeling. Dit is afhankelijk van het contract dat jouw bedrijf met NS heeft afgesloten.
De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
2. Persoonlijke NS-Business Card met pasfoto
Controleer het e-mailadres en de adresgegevens van je werknemer in Mijn NS Zakelijk. Als dit klopt, hoef je verder geen actie te ondernemen (tenzij de kaart op het zakelijke adres wordt bezorgd).
Als er geen toestemming is gegeven om de pasfoto te bewaren of deze niet meer geldig is, verzoeken we je werknemer een nieuwe pasfoto te sturen. Dat doen we 8 weken voor de einddatum van de NS-Business Card. Indien je werknemer niet tijdig reageert, ontvang je in dat geval een e-mail 3 weken voor de einddatum van de kaart. Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij de kaart niet vernieuwen en kan je werknemer niet met de NS-Business Card reizen!
Als wij wel een geldige pasfoto hebben, ontvangt je werknemer 4 weken voor de einddatum bericht op het bij ons bekende e-mailadres.
Circa 3,5 week voordat de huidige kaart verloopt, ontvangt je werknemer de nieuwe NS-Business Card op het bij ons bekende privéadres of op jouw afdeling. Dit is afhankelijk van het contract dat je bedrijf met NS heeft afgesloten. De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
3. Afdelings- of bedrijfskaart
Je bedrijf heeft 1 of meer afdelings- of bedrijfskaarten die binnenkort verlopen. Controleer op Mijn NS Zakelijk welke kaartnummers vervangen moeten worden.
4 weken voor de einddatum ontvang je een aankondiging dat wij een of meer afdelings- of bedrijfskaarten voor je gaan vernieuwen.
3,5 week voor de einddatum ontvang je de nieuwe NS-Business Card(s) op je bedrijf/afdeling. De afleverlocatie is afhankelijk van het contract dat jouw bedrijf met NS heeft afgesloten. Dit is terug te vinden op Mijn NS Zakelijk. De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
Heb je een vraag?
Bekijk ons overzicht met de 31 meest gestelde vragen over kaartvernieuwing.
Staat jouw vraag daar niet tussen? Onze Klantenservice is dag en nacht bereikbaar via 030 - 300 11 11.