Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Vernieuwing van je NS-Business Card
Iedere 5 jaar krijg je een nieuwe NS-Business Card. Als je kaart verloopt, kunnen wij deze in veel gevallen automatisch vervangen. Toch is het belangrijk om je adres te controleren in Mijn NS Zakelijk en in sommige gevallen om een nieuwe pasfoto te uploaden.
Ontdek NS-Business Card
Andere vraag?
Controleer je adres
We sturen je nieuwe NS-Business Card naar je privéadres óf naar de contactpersoon binnen je bedrijf. Staat je adres nog goed vermeld in Mijn NS Zakelijk? Als je niet zeker weet of je jouw kaart thuis of op je werk ontvangt, vraag dit dan na bij de contactpersoon binnen je bedrijf.
Nieuwe pasfoto
Heb je een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement? Dan staat er een pasfoto op je kaart. Als je toestemming hebt gegeven om de pasfoto te bewaren, hoef je niets te doen. Zo niet, stuur ons dan een nieuwe pasfoto.
Aanvullende informatie per doelgroep
Ik ben contactpersoon voor NS binnen mijn bedrijf of beheerder van meerdere NS-Business Cards
Een NS-Business Card heeft een levensduur van 5 jaar. Wat betekent dit voor jou als contactpersoon of beheerder? In Mijn NS Zakelijk kun je zien welke kaarten van jouw bedrijf gaan verlopen. In veel gevallen kunnen wij de kaart automatisch vervangen en hoef je niets te doen.
Juiste adresgegevens
Om ervoor te zorgen dat wij je werknemers kunnen informeren en de nieuwe NS-Business Card goed kunnen afleveren, is het van cruciaal belang dat de adresgegevens van je werknemers correct in Mijn NS Zakelijk staan. Met name als we volgens de contractuele afspraken de nieuwe kaarten op het privéadres van jouw werknemers moeten leveren. 
Pasfoto
Op de NS-Business Card van je medewerkers met een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement staat een pasfoto. Als er toestemming is gegeven om deze te bewaren, hoeft er niets te gebeuren. Anders verzoeken we je medewerkers een nieuwe pasfoto te sturen. Je kunt zelf in Mijn NS Zakelijk controleren welke werknemers dit betreft.
Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen. Het is dan ook niet mogelijk om met je NS-Business Card te reizen.
Drie varianten van NS-Business Cards die kunnen verlopen
1. Persoonlijke NS-Business Card zonder pasfoto
  • Controleer het e-mailadres en de adresgegevens van je werknemer in Mijn NS Zakelijk. Als dit klopt, hoef je verder geen actie te ondernemen.
  • 4 weken voor de einddatum van de NS-Business Card ontvangt je werknemer bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
  • Circa 3,5 week voordat de huidige kaart verloopt, ontvangt je werknemer de nieuwe NS-Business Card op het bij ons bekende privéadres of op jouw afdeling. Dit is afhankelijk van het contract dat jouw bedrijf met NS heeft afgesloten. 
  • De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
2. Persoonlijke NS-Business Card met pasfoto
  • Controleer het e-mailadres en de adresgegevens van je werknemer in Mijn NS Zakelijk. Als dit klopt, hoef je verder geen actie te ondernemen (tenzij de kaart op het zakelijke adres wordt bezorgd).
  • Als er geen toestemming is gegeven om de pasfoto te bewaren of deze niet meer geldig is, verzoeken we je werknemer een nieuwe pasfoto te sturen. Dat doen we 8 weken voor de einddatum van de NS-Business Card. Indien je werknemer niet tijdig reageert, ontvang je in dat geval een e-mail 3 weken voor de einddatum van de kaart. Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij de kaart niet vernieuwen en kan je werknemer niet met de NS-Business Card reizen!
  • Als wij wel een geldige pasfoto hebben, ontvangt je werknemer 4 weken voor de einddatum bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
  • Circa 3,5 week voordat de huidige kaart verloopt, ontvangt je werknemer de nieuwe NS-Business Card op het bij ons bekende privéadres of op jouw afdeling. Dit is afhankelijk van het contract dat je bedrijf met NS heeft afgesloten. De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
3. Afdelings- of bedrijfskaart
  • Je bedrijf heeft 1 of meer afdelings- of bedrijfskaarten die binnenkort verlopen. Controleer op Mijn NS Zakelijk welke kaartnummers vervangen moeten worden.
  • 4 weken voor de einddatum ontvang je een aankondiging dat wij een of meer afdelings- of bedrijfskaarten voor je gaan vernieuwen.
  • 3,5 week voor de einddatum ontvang je de nieuwe NS-Business Card(s) op je bedrijf/afdeling. De afleverlocatie is afhankelijk van het contract dat jouw bedrijf met NS heeft afgesloten. Dit is terug te vinden op Mijn NS Zakelijk. De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.
Heb je een vraag?
Bekijk ons overzicht met de 31 meest gestelde vragen over kaartvernieuwing.
Staat jouw vraag daar niet tussen? Onze Klantenservice is dag en nacht bereikbaar via 030 - 300 11 11.
Wat moet ik doen als mijn NS-Business Card bijna verloopt?
Een NS-Business Card is vijf jaar geldig. Ongeveer 3,5 week vóór de vervaldatum ontvang je een nieuwe kaart. We sturen je hier op tijd meerdere e-mails over. Zorg ervoor dat je adres juist is én dat je een pasfoto van jezelf hebt opgestuurd, zodat je kunt blijven reizen.
1. Controleer je adres in Mijn NS Zakelijk
We sturen je nieuwe NS-Business Card naar het adres dat bij ons bekend is. Staat het adres nog goed in Mijn NS Zakelijk? Bekijk je adresgegevens onder 'Persoonlijke gegevens' en wijzig ze direct mocht dat nodig zijn, zodat je zeker weet dat je de nieuwe NS-Business Card ontvangt.
Weet je niet of je jouw kaart thuis of op je werk ontvangt? Vraag dit dan na bij de contactpersoon binnen je bedrijf.
2. Stuur eventueel een nieuwe pasfoto
Heb je een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement? Dan staat op je NS-Business Card een pasfoto. Als je toestemming hebt gegeven om de pasfoto te bewaren, hoef je niets te doen.
Heb je dat niet gedaan? Dan sturen we je acht weken voor de vervaldatum een e-mail met daarin het verzoek een nieuwe pasfoto aan te leveren. Een paar weken later sturen we je een herinnering.
Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen en kun je niet met je NS-Business Card reizen.
Heb je een vraag?
Bekijk ons overzicht met de 31 meest gestelde vragen over kaartvernieuwing.
Ik ben zzp'er. Wat moet ik doen als mijn NS-Business Card verloopt?
Een NS-Business Card heeft een levensduur van 5 jaar. Als je zzp'er bent, ontvang je circa 3,5 week vóór de vervaldatum een nieuwe kaart. We sturen je hier op tijd meerdere e-mails over. Check onderstaande adviezen om de kaart op tijd én op het juiste adres te ontvangen, zodat je kunt blijven reizen.
1. Controleer je adres in Mijn NS Zakelijk
We sturen je nieuwe NS-Business Card naar het adres dat bij ons bekend is. Staat het adres nog goed in Mijn NS Zakelijk? Bekijk je adresgegevens onder 'Persoonlijke gegevens' en wijzig ze direct mocht dat nodig zijn, zodat je zeker weet dat je de nieuwe NS-Business Card ontvangt.
2. Stuur een nieuwe pasfoto
Heb je een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement? Dan staat op je NS-Business Card een pasfoto. Als je toestemming hebt gegeven om de pasfoto te bewaren, hoef je niets te doen.
Heb je dat niet gedaan? Dan sturen we je 8 weken voor de vervaldatum een e-mail met daarin het verzoek een nieuwe pasfoto aan te leveren. Een paar weken laten sturen we je een herinnering.
Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij je kaart niet vernieuwen en kun je niet met je NS-Business Card reizen.
Heb je een vraag?
Bekijk ons overzicht met de 31 meest gestelde vragen over kaartvernieuwing.