Naar content

Hoofdnavigatie

Ik ben contactpersoon of beheer meerdere NS-Business Cards

Een NS Business Card heeft een levensduur van 5 jaar. Wat betekent dit voor u als contactpersoon of beheerder? In Mijn NS Zakelijk kunt u zien welke kaarten van uw bedrijf gaan verlopen. In veel gevallen kunnen wij de kaart automatisch vervangen en hoeft u niets te doen.


Juiste adresgegevens

Om ervoor te zorgen dat wij uw werknemers kunnen informeren en de nieuwe NS-Business Card goed kunnen afleveren, is het van cruciaal belang dat de adresgegevens van uw werknemers correct in Mijn NS Zakelijk staan. Met name als we volgens de contractuele afspraken de nieuwe kaarten op het privéadres van uw werknemers moeten leveren. 

Pasfoto

Op de NS-Business Card van uw medewerkers met een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement staat een pasfoto. Als er toestemming is gegeven om deze te bewaren, hoeft er niets te gebeuren. Anders verzoeken we uw medewerkers een nieuwe pasfoto te sturen. U kunt zelf in Mijn NS Zakelijk controleren welke werknemers dit betreft.

Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij uw kaart niet vernieuwen. Het is dan ook niet mogelijk om met uw NS-Business Card te reizen.

Drie varianten van NS-Business Cards die kunnen verlopen

Persoonlijke NS-Business Card zonder pasfoto

  • Controleer het e-mailadres en de adresgegevens van uw werknemer in Mijn NS Zakelijk. Als dit klopt, hoeft u verder geen actie te ondernemen.
  • 4 weken voor de einddatum van de NS-Business Card ontvangt uw werknemer bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
  • Circa 3,5 week voordat de huidige kaart verloopt, ontvangt uw werknemer de nieuwe NS-Business Card op het bij ons bekende privéadres of op uw afdeling. Dit is afhankelijk van het contract dat uw bedrijf met NS heeft afgesloten. 
  • De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.

Persoonlijke NS-Business Card met pasfoto

  • Controleer het e-mailadres en de adresgegevens van uw werknemer in Mijn NS Zakelijk. Als dit klopt, hoeft u verder geen actie te ondernemen (tenzij de kaart op het zakelijke adres wordt bezorgd).
  • Als er geen toestemming is gegeven om de pasfoto te bewaren of deze niet meer geldig is, verzoeken we uw werknemer een nieuwe pasfoto te sturen. Dat doen we 8 weken voor de einddatum van de NS-Business Card. Indien uw werknemer niet tijdig reageert, ontvangt u in dat geval een e-mail 3 weken voor de einddatum van de kaart. Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij de kaart niet vernieuwen en kan uw werknemer niet met de NS-Business Card reizen!
  • Als wij wel een geldige pasfoto hebben, ontvangt uw werknemer 4 weken voor de einddatum bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
  • Circa 3,5 week voordat de huidige kaart verloopt, ontvangt uw werknemer de nieuwe NS-Business Card op het bij ons bekende privéadres of op uw afdeling. Dit is afhankelijk van het contract dat uw bedrijf met NS heeft afgesloten. De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.

Afdelings- of bedrijfskaart

  • Uw bedrijf heeft 1 of meer afdelings- of bedrijfskaarten die binnenkort verlopen. Controleer op Mijn NS Zakelijk welke kaartnummers vervangen moeten worden.
  • 4 weken voor de einddatum ontvangt u een aankondiging dat wij een of meer afdelings- of bedrijfskaarten voor u gaan vernieuwen.
  • 3,5 week voor de einddatum ontvangt u de nieuwe NS-Business Card(s) op uw bedrijf/afdeling. De afleverlocatie is afhankelijk van het contract dat uw bedrijf met NS heeft afgesloten. Dit is terug te vinden op Mijn NS Zakelijk. De oude kaart blijft geldig tot de einddatum is bereikt.

Heeft u een vraag?

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op met onze Klantenservice. We zijn dag en nacht bereikbaar via 030 - 300 11 11.