Naar content

Hoofdnavigatie

Ik ben werknemer met een NS-Business Card (kaarthouder)

Een NS-Business Card heeft een levensduur van 5 jaar. Wat betekent dit voor u?


Juiste adresgegevens

We sturen uw nieuwe NS-Business Card naar uw privéadres óf naar de contactpersoon binnen uw bedrijf. Staat uw adres nog goed vermeld in Mijn NS Zakelijk? Als u niet zeker weet of u uw kaart thuis of op uw werk ontvangt, vraag dit dan na bij de contactpersoon binnen uw bedrijf.

Pasfoto

Heeft u een Trein Vrij of Traject Vrij abonnement? Dan staat op uw NS-Business Card een pasfoto. Als u toestemming heeft gegeven om de pasfoto te bewaren, hoeft u niets te doen. Zo niet, dan verzoeken we u een nieuwe pasfoto te sturen.

Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij uw kaart niet vernieuwen. Het is dan ook niet mogelijk om met uw NS-Business Card te reizen.

NS-Business Card zonder pasfoto

Op uw NS-Business Card staat geen pasfoto. Dan kunt u het volgende verwachten als uw kaart vernieuwd wordt. 

  • Controleer uw e-mailadres en adresgegevens in Mijn NS Zakelijk.
  • 4 weken voor de einddatum van uw NS-Business Card ontvangt u bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
  • Circa 3,5 week voordat uw huidige kaart verloopt, ontvangt u uw nieuwe NS-Business Card. Uw contactpersoon kan u vertellen of u uw kaart op het bij ons bekende privéadres of op uw afdeling ontvangt. Dit is namelijk afhankelijk van het contract dat uw werkgever heeft gesloten.

NS-Business Card met pasfoto

Op uw NS-Business Card staat een pasfoto. Dan kunt u het volgende verwachten als uw kaart vernieuwd wordt. 

  • Controleer uw e-mailadres en adresgegevens in Mijn NS Zakelijk.
  • Als u geen toestemming heeft gegeven om uw pasfoto te bewaren of deze niet meer geldig is, verzoeken we u een nieuwe pasfoto te sturen. Dat doen we 8 weken voor de einddatum van uw NS-Business Card. Let op: zonder geldige pasfoto kunnen wij uw kaart niet vernieuwen en kunt u niet met uw NS-Business Card reizen!
  • Als wij wel een geldige pasfoto van u hebben, ontvangt u 4 weken voor de einddatum bericht op het bij ons bekende e-mailadres. 
  • Circa 3,5 week voordat uw huidige kaart verloopt, ontvangt u uw nieuwe NS-Business Card. Uw contactpersoon kan u vertellen of u uw kaart op het bij ons bekende privéadres of op uw afdeling ontvangt. Dit is namelijk afhankelijk van het contract dat uw werkgever heeft gesloten.

Heeft u een vraag?

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op met onze Klantenservice. We zijn dag en nacht bereikbaar via 030 - 300 11 11.