Naar content

Hoofdnavigatie

Arturo aan het woord

Mijn naam is Arturo Massaro. Ik ben 57 jaar, heb samen met mijn vrouw een zoon van 30. Ik geef al 16 jaar trainingen in Leiderschap, Communicatie en Teambuilding, overal ter wereld. Daarnaast heb ik een coach-praktijk en heb ik in 2015 mijn tweede bedrijf opgericht: Dreamschool (www.dreamschool.life). Daarmee help ik mensen hun eigen dromen waar te maken en geef ik lezingen, seminars, workshops, webinars etc. In november is 2017 mijn eerste boek uitgekomen: Het realiseren van je ondernemersdoelen.


Wat vind je de voordelen van reizen met de NS-Business Card?

Als ik aan anderen vertel dat ik nu veel vaker met de trein (zakelijk)reis, is de eerste reactie vaak: ‘Lekkere lange wachttijden zeker!?’ Als ik dan vraag wanneer zij voor het laatst met de trein zijn geweest hebben ze het over jaren geleden. Het zijn bijna allemaal vooroordelen die gevoed worden door de media en elkaar na praten.

Ik ben tot nu toe nog nooit te laat op een zakelijke afspraak geweest als ik met de trein reisde. Natuurlijk heb ik weleens 5 minuten vertraging, maar hoe vaak sta je in de file of zijn er wegomleggingen?

Een zéér groot voordeel van de trein is het feit dat ik me op de heenweg mij nog kan voorbereiden of het trainingsprogramma nog één keer goed kan doornemen, helemaal als ik  1e klas reis. Op de terugweg maak ik vaak mijn verslagen af zodat ik thuis ook echt klaar ben met werken, of lees ik een boek ter ontspanning. Als ik voorheen met de auto ging en vertraging had moest ik ook nog thuis anderhalf uur aan de slag met verslagen en offertes.

Ook prettig is de overzichtelijke factuur die 1 keer per maand komt. Ik zie precies wanneer en waar ik gereisd heb zonder gezeur met opladen van mijn saldo. Ik hoef bovendien de bonnetjes niet meer te bewaren en apart te boeken, dus ik heb veel minder administratie.

Door te reizen met de trein verbruik je veel minder fossiele brandstoffen. Ik heb zelf al drie keer meegemaakt dat de klant waar ik een afspraak had erg blij was dat ik met de trein kwam. Die duurzaamheid was echt een pluspunt voor hen.

Wanneer heb je gekozen voor een NS-Business Card?

Toen ik in april 2017 werd gekozen als Freelancer of the Year kreeg ik als prijs een NS-business Card met alles erop en eraan. Ik heb daar goed gebruik van gemaakt. Voorheen ging ik heel weinig met het OV en deed ik nagenoeg alles met de auto of de fiets. Toen de kaart verliep heb ik daarom mijn eigen NS-Business Card aangevraagd omdat het me zo goed beviel.

De trein geeft me veel rust en zorgt dat ik tijdens langere reizen kan werken. In Amsterdam gebruik ik hem voor de metro, bus en tram, of als ik naar Schiphol moet. In de Randstad is de trein sowieso een erg goede optie.

Van welke diensten van de NS-Business Card maak je gebruik?

Ik reis, naast de auto, voornamelijk met de trein, metro, tram en bus. Ik heb 2 keer gebruik gemaakt van de OV-taxi. De locatie waar ik heen moest lag net even wat verder van het station af. Soms gebruik ik de NS-Business Card ook voor Q-park: Kaart ervoor houden bij in- en uitrijden en de kosten komen op de factuur te staan.

Waarom adviseer je andere ZZP’ers de NS-Business Card?

Het is voor elke ZZP’er echt een toegevoegde waarde om voor bepaalde afspraken met de trein te gaan. Soms is het tijdens het drukke verkeer gewoon niet prettig om (te) lang in een auto te zitten. Zet je auto gewoon bij het station, pak de trein, ontspan en geniet. Gun jezelf de 1e-klas verzorging die jij verdient. Ik garandeer je dat je het vaker gaat doen. Uiteraard zijn er bepaalde locaties waar je wat moeilijker komt met het OV. Dan pak je gewoon de auto. Maar zeker met de aanvullende diensten kan je met de trein op veel meer plekken komen dan je denkt.

Wat is je leukste ervaring tijdens het reizen met de NS-Business Card?

Soms heb ik leuke gesprekken met wild vreemde mensen. Dat geeft andere inzichten en energie. Zo had ik tijdens een rit van Eindhoven naar Amsterdam een lang gesprek met de conducteur. Bij elk station moest hij er even uit om de mensen binnen te laten, waarna hij weer bij me kwam zitten om onze gesprekken door te zetten. Hij vertelde over de leuke en minder leuke kanten van zijn vak. De tijd ging snel voorbij en het was zeer prettig.