Naar content

Hoofdnavigatie

Bedrijven aan het woord

We doen ons best om u te overtuigen van het reizen met de NS-Business Card. Of van het nut van onze rol als mobiliteitsadviseur. We kunnen veel beter onze klanten aan het woord laten. Dan hoort u de ervaringen uit de praktijk.


Coolblue

‘Als relatief jonge onderneming hebben we vanaf dag 1 goed gekeken naar de bereikbaarheid bij de keuze voor locaties. We zien mobiliteit als middel om onze bedrijfsvoering beter, makkelijker of goedkoper te maken. Daardoor kunnen we voor onze klanten de beste deal realiseren. Daar zit verder geen ingewikkelde strategie achter.’

> Lees het hele verhaal

De Volksbank

‘De lage kilometervergoeding voor woon-werkverkeer, bedoeld om het autogebruik terug te dringen, geldt al jaren bij de Volksbank. Daar ziet Veenman niet veel ruimte meer. De grootste verschuiving verwacht hij bij de leaseauto’s: ‘We streven ernaar dat alle auto’s die besteld worden 100 procent elektrisch zijn.’ Inmiddels zijn de eerste elektrische auto’s besteld. Helaas is zowel het aanbod aan elektrische modellen als de actieradius nog beperkt. ‘Maar als je koploper wilt zijn, moet je de beslissing al durven nemen als de omstandigheden nog niet optimaal zijn’, stelt Veenman.’

> Lees het hele verhaal

Eneco

‘Eneco Groep wil duurzame energie voor iedereen toegankelijk maken. Bij zo’n strategie past een mobiliteitsbeleid met hetzelfde uitgangspunt, vindt arbeidsvoorwaardenspecialist Bianca van den Bosch. Ze legt uit waarom dat beleid zowel stimulerende als ontmoedigende maatregelen omvat.’

> Lees het hele verhaal

Fontys Hogescholen

‘Fontys heeft de afgelopen jaren een forse groei doorgemaakt in aantallen studenten, medewerkers en locaties.Daardoor is bereikbaarheid een continue uitdaging. Op basis van een mobiliteitsagenda zijn maatregelen getroffen om de bereikbaarheid van campussen te verbeteren.’

> Lees het hele verhaal