Deur-tot-deurdiensten voor uw bedrijf
Sluit u een overeenkomst met NS voor zakelijk reizen? U legt dan ook vast welke deur-tot-deurdiensten u en uw medewerkers mogen gebruiken. Hoe werkt het precies?
Deur-tot-deurdiensten bepalen
U legt per abonnement of klasse de beschikbare deur-tot-deurdiensten voor uw bedrijf vast. De vastgelegde instellingen gelden voor alle kaarthouders met eenzelfde abonnement en/of klasse. Nieuwe NS-Business Cards worden met deze standaardinstelling geleverd. Zakelijk reizen per trein, bus, tram of metro is onderdeel van het vaste dienstenpakket van de NS-Business Card. Deze kunt u dus niet uitzetten op de NS-Business Card.
Deur-tot-deurdiensten per kaarthouder beheren
Daarnaast kan de contactpersoon van uw bedrijf de beschikbare deur-tot-deurdiensten per kaarthouder (of groep kaarthouders) aanpassen in Mijn NS Zakelijk. Dit kan na ingangsdatum van de NS-Business Card. De kaarthouder zelf kan deze diensten niet aanpassen.
Vervangende kaart
Bij het bestellen van een vervangende kaart, bijvoorbeeld door verlies of beschadiging, ontvangt uw bedrijf een nieuwe NS-Business Card voorzien van de voor uw bedrijf vastgestelde standaardinstelling. Wijzigingen die op kaarthouderniveau zijn gemaakt stelt u opnieuw in.
Deur-tot-deurdiensten aanpassen in Mijn NS Zakelijk
Log als NS-contactpersoon van uw bedrijf in op Mijn NS Zakelijk.
- Selecteer in het startscherm van Mijn NS Zakelijk de gewenste kaart, afdeling, abonnement soort of klasse.
- Kiest voor de optie wijzigen voor geselecteerde kaarten deur-tot-deurdiensten.
- Pas de deur-tot-deurdiensten voor de geselecteerde kaart(en) aan.
Deur-tot-deurdiensten kunnen ook per specifieke NS-Business Card gewijzigd worden. Dit gebeurt in het scherm Kaartdetails.
Kaarthouders worden per e-mail geïnformeerd over de voor hen beschikbare deur-tot-deurdiensten. Zij worden zowel bij de aanvraag van een nieuwe kaart als bij een wijziging van deur-tot-deurdiensten geïnformeerd.
Gegevens delen met deur-tot-deurpartners van NS
In verband met de privacy wetgeving is NS verplicht om kaarthouders persoonlijk toestemming te vragen voor het delen van informatie benodigd voor het boeken van deur-tot-deurdiensten en de communicatie hierover met onze deur-tot-deurpartners. Bij afdelingskaarten vragen wij de NS-contactpersoon van uw bedrijf om toestemming voor het delen van deze gegevens. Staat uw bedrijf geen deur-tot-deurdiensten toe, dan worden geen gegevens gedeeld. Toestemming geven kan door in te loggen in Mijn NS Zakelijk of het kaartnumer en geboortedatum in te vullen via het formulier voorkeuren instellen.
Deze gegevens worden alleen gedeeld op het moment dat de kaarthouder gebruikmaakt van een bepaalde deur-tot-deurdienst. Met uitzondering van Q-Park. Met deze partij wordt de NS-Business Cardnummer automatisch gedeeld zodra deze dienst wordt 'aangezet'.
Welke gegevens worden er met deur-tot-deurpartners gedeeld?
Bij de meeste deur-tot-deurdiensten wordt alleen het NS-Business Cardnummer gedeeld. Bij taxi en Greenwheels-auto worden aanvullende gegevens gedeeld:
Deur-tot-deurdienst | Welke gegevens worden gedeeld? | Wanneer worden gegevens gedeeld? |
---|---|---|
Q-Park P+R terreinen | NS-Business Cardnummer | Zodra de toestemming is gegeven |
Taxi | Naam, e-mailadres, telefoonnummer en NS-Business Cardnummer | Op het moment dat de kaarthouder een taxirit boekt |
Greenwheels-auto | NAW-gegevens en NS-Business Cardnummer | Op het moment dat de kaarthouder een Greenwheels-auto aanvraagt |