Naar content

Hoofdnavigatie

Bestelproces meerdere kaarten

Bij het bestellen van meer dan 5 NS-Business Cards doorloopt u een aantal stappen.


Stap 1. Aanvragen overeenkomst met NS Zakelijk

Via het aanvraagformulier sluit u een overeenkomst met NS Zakelijk af. In het formulier geeft u een contactpersoon voor uw organisatie op. De contactpersoon is verantwoordelijk voor het bestellen en beheren van de NS-Business Cards voor uw organisatie.  

Naast persoonlijke kaarten kunt u ook kiezen voor een afdelingskaart. Dit is een (anonieme) NS-Business Card die meerdere mensen op de afdeling kunnen gebruiken. Deze kaart kunt u bestellen met of zonder een Dal abonnement

Tot slot kunt u aangeven of u op maandelijkse of jaarlijkse termijn uw facturatie van de abonnementskosten centraal of per afdeling wenst te ontvangen. De keuze voor facturatie brengt geen additionele kosten met zich mee. Losse transacties worden maandelijks gefactureerd. 

Stap 2. Verwerken aanvraag in Mijn NS Zakelijk

Nadat de gegevens door ons zijn verwerkt, ontvangt u per e-mail als contactpersoon de inloggegevens voor Mijn NS Zakelijk, de beveiligde online omgeving. Via Mijn NS Zakelijk activeert u als contactpersoon uw account. Vervolgens kunt u alle medewerkers in de online omgeving laden. Hierbij worden personeelsgegevens, zoals personeelsnummers, gekoppeld aan medewerkers. Dit resulteert in een Mijn NS Zakelijk-account voor iedere medewerker. 

Stap 3. Bestellen kaarten via Mijn NS Zakelijk

Wanneer de Mijn NS Zakelijk-accounts zijn geactiveerd, kunt u als contactpersoon of eventueel andere medewerkers de NS-Business Cards bestellen. 

Daarin kunt u een keuze maken uit de beschikbare abonnementen. Wilt u weten welk abonnement het meeste voordeel biedt? Vul dan de abonnementenwijzer in. 

Voor de NS-Business Card met een Traject Vrij, Trein Vrij en OV Vrij abonnement is een pasfoto verplicht. Via Mijn NS Zakelijk is het mogelijk om pasfoto’s te uploaden.  

Stap 4. Ontvangen en uitdelen NS-Business Cards

Na afronding van uw bestelling worden de NS-Business Cards binnen 10 dagen op het door u opgegeven adres geleverd, zoals terug te vinden in Mijn NS Zakelijk. U kunt binnen uw organisatie onderling afspraken maken over het gebruik van de kaart, zoals wanneer en waarvoor de NS-Business Card gebruikt mag worden en hoe de administratieve afwikkeling geregeld is. Bekijk voor meer details de gebruikersovereenkomst.

Stap 5. Reizen

Na ontvangst van de NS-Business Card kan deze gebruikt worden vanaf de opgegeven ingangsdatum. Deze datum is terug te vinden op de brief die u bij de NS-Business Card krijgt.

Stap 6. Factuur

NS Zakelijk factureert maandelijks achteraf de kosten van de gemaakte reizen en afgenomen diensten. De contactpersoon voor de facturatie ontvangt een e-mail met de factuur. Dit is een overzicht van de totaal gemaakte kosten.  

Bekijk ook de veelgestelde vragen over de NS-Business Card, uw overeenkomst met NS of over uw factuur.