Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

NS-Business Card
Minimale administratie, met het grootste gemak van deur tot deur. NS-Business Card is dé mobiliteitskaart waarmee je duurzame vervoermiddelen zoals trein, bus, tram en OV-fiets altijd binnen handbereik hebt. Alle reizen verschijnen achteraf op de maandelijkse BTW-factuur. Bestellen is gratis én gaat heel eenvoudig in slechts enkele stappen.
Tip: ben je al klant van NS Zakelijk? Bestel je extra NS-Business Cards dan in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen onder ‘NS-Business Card bestellen’.
Bestel NS-Business Card
Het gemak van de NS-Business Card
ZZP
  • De NS-Business Card is gratis 
  • Reis je niet, betaal je ook niet  
  • Nooit meer saldo laden  
  • Eén kaart voor alle deur-tot-deurdiensten  
  • Alle gemaakte reizen op één maandelijkse BTW-factuur
  • Keuze uit NS-Business Card of NS Flex 
Lees meer over ZZP
MKB
  • De NS-Business Card is gratis  
  • Je betaalt alleen voor de gemaakte reizen  
  • Nooit meer saldo laden, geen losse declaraties  
  • Keuze voor anonieme kaarten 
  • Alle gemaakte reizen op één maandelijkse BTW-factuur  
  • Alle reizen en facturen inzien in Mijn NS Zakelijk 
Lees meer over MKB
Grootzakelijk
  • Je betaalt alleen voor de gemaakte reizen, de kaart is gratis  
  • Geen losse declaraties 
  • Eén kaart voor alle deur-tot-deurdiensten 
  • Alle gemaakte reizen op één maandelijkse BTW-factuur  
  • Keuze uit passende abonnementen  
  • Mogelijkheid tot totaaloplossing voor mobiliteit 
Lees meer over grootzakelijk
De NS-Business Card is een fijn hulpmiddel dat de werkgever én de werknemer een hoop tijd, en daardoor ook geld, scheelt.
Loading...
Laurie van Dalen, HR officer bij Crossphase
Laurie van Dalen, HR Officer & Coordinator AcademyCrossphase
Lees alle klantervaringen
Abonnementen
Reizen jij en/of je medewerkers vaker met het openbaar vervoer, dan is een abonnement op je NS-Business Card voordelig. Je maakt dan van alle mogelijkheden van een NS-Business Card gebruik én hebt minder kosten door een vast abonnementsbedrag per maand.
Tip: lees als ZZP'er onderaan deze pagina over het verschil met het NS Flex-abonnement. 
Basis
  • Geen abonnementskosten, wel de voordelen van de NS-Business Card
Meer weten
Bestel direct
Dal Voordeel
Populair
  • 40% korting op reizen bij NS in de daluren
  • 40% korting in het weekend + feestdagen
  • Samenreiskorting in de daluren voor maximaal 3 medereizigers
Meer weten
Bestel direct
Traject Vrij
  • Onbeperkt reizen met de trein op een vast traject
  • 40% korting op andere trajecten in de daluren
  • 40% korting op andere trajecten in het weekend + feestdagen
  • Samenreiskorting in de daluren voor maximaal 3 medereizigers
Prijs is trajectafhankelijk
Meer weten
Bestel direct
Trein Vrij
  • Onbeperkt reizen met de trein
  • Samenreiskorting in de daluren voor maximaal 3 medereizigers
Meer weten
Bestel direct
OV Vrij
  • Onbeperkt reizen met de trein, bus, tram en metro
  • Samenreiskorting in de daluren voor maximaal 3 medereizigers
Meer weten
Bestel direct
Traject op Maat
Flexibel
Hét flexibele en voordelige abonnement voor medewerkers die gemiddeld twee tot drie keer per week op een vast traject reizen. De prijs wordt maandelijks achteraf bepaald op basis van het aantal dagen waarop op het traject is gereisd.
Ontdek Traject op Maat
0 - 2 van 6
1 van 6
Loading...
Man aan het werk
Hulp bij het juiste abonnement
Niet zeker welk abonnement bij jou, je individuele medewerkers of je organisatie past? Of heb je te maken met verschillende reisstijlen? Onze Keuzehulp zoekt het in enkele stappen voor je uit. 
Start Keuzehulp
Eén kaart voor alle deur-tot-deurdiensten
Met de NS-Business Card heb je toegang tot vrijwel alle mobiliteitsdiensten in heel Nederland. Ook die van andere vervoerders, ook op internationale treinreizen. Boeken gaat heel eenvoudig in de NS-app of in Mijn NS Zakelijk. En alle gemaakte reizen komen terug op één maandelijke BTW-factuur. Wel zo handig. 
Trein
Maak van reistijd jouw tijd. Werk nog even door of ontspan op weg naar huis met een boek. Kies flexibel voor 1e of 2e klas.
Veelgestelde vragen
Wanneer is de NS-Business Card interessant voor mij?
Als je ZZP’er bent of verantwoordelijk bent voor de mobiliteit van medewerkers binnen je organisatie. In dat laatste geval kan je voor elke medewerker of een groep NS-Business Cards aanvragen.
En je hoeft hiervoor echt niet dagelijks van het OV gebruik te maken. Onze kaart biedt ook meerwaarde als jijzelf of je medewerkers hybride werken: op kantoor én thuis. En af en toe met andere vervoersmiddelen zoals een deelauto of OV-fiets reizen. Ook dan bespaar je tijd en kosten aan administratie. 
Lees hier meer over de mogelijkheden
Wat is het verschil tussen de NS-Business Card en NS Flex?
Met de NS-Business Card of NS Flex kies je voor een manier van reizen die bij jou past. Je reist op rekening en hoeft daardoor geen saldo op je kaart te zetten. Het verschil tussen de NS-Business Card en NS Flex?
  • Manier van factureren
    • Met de NS-Business Card ontvang je alle gemaakte reizen op één maandelijkse btw-factuur.
    • Met NS Flex ontvang je geen factuur maar heb je de mogelijkheid om een apart declaratie-overzicht zonder BTW-percentages te maken in je Mijn NS-account.
  • Gebruik van deelvervoer
    • Je kan met beide kaarten eenvoudig gebruikmaken van de trein, bus, tram, metro, OV-fiets en Stallen op rekening. Met de NS-Business Card kan je ook kiezen voor de internationale trein, deelauto’s en deelscooters. Ook kan je voordelig parkeren op P+R terreinen. Alle kosten verschijnen dan achteraf op één factuur.
  • Kosten kaart of abonnement
    • De NS-Business Card en de meeste NS Flex-abonnementen vraag je gratis aan. Alleen voor Flex Basis en Flex Weekend Voordeel betaal je eenmalig € 10 administratiekosten.
Er zijn ook overeenkomsten. Wil je meer weten over de twee mogelijkheden?
Meer over NS-Business Card en NS Flex
Een NS-Business Card met of zonder abonnement. Wat houdt dat in?
De NS-Business Card is een fysieke kaart waarmee je in- en uitcheckt in het ov en bij onze deur-tot-deurdiensten. De factuur ontvangt je werkgever achteraf. Het is geen abonnement (want je betaalt alleen je gemaakte reizen): het is een kaart waarmee je reist.
Reis je regelmatig met de trein op hetzelfde traject? Of buiten de spits? Dan is een abonnement bijna altijd voordeliger. Je werkgever kan heel eenvoudig een abonnement aan je NS-Business Card toevoegen. Dit is geheel optioneel en flexibel aan- en uit te zetten.
Met een NS-Business Card zonder abonnement kun je - net zoals met een OV-chipkaart - gewoon reizen, alleen krijg je geen korting op de ritprijzen.
  • Lees meer over de NS-Business Card
  • Bekijk onze abonnementen
Hoe weet ik of een abonnement op mijn NS-Business Card voordeliger is?
Wanneer je buiten de spits kunt reizen, dan is een NS-Business Card met Dal abonnement een voordelige keuze. Vaak heb je de kosten van het Dal abonnement al na 4 reizen in de daluren terugverdiend. Reis je vaak op een vast traject? Dan kan het voordeliger zijn om een Traject Vrij abonnement op je NS-Business Card te zetten. Met de Keuzehulp kun je bepalen of een abonnement voor jou een goede keuze is en zo ja, welk abonnement dat dan is.
Kan ik met mijn NS-Business Card internationaal reizen?
Ja, dat kan. Via Mijn NS Zakelijk kun je eenvoudig internationale treinreizen boeken, zonder extra toeslag te betalen.
Lees meer over internationaal reizen.
Wat kan ik allemaal in Mijn NS Zakelijk?
Ben je contactpersoon voor jouw organisatie?
Als contactpersoon kun je in Mijn NS Zakelijk de gegevens van je medewerkers beheren, zoals het aanmelden van nieuwe medewerkers, wijzigen van de bestaande NAW-gegevens, abonnementen bestellen, wijzigen en/of opzeggen, een duplicaat aanvragen en facturen inzien. Ook kun je:
  • Mijn NS Zakelijk-accounts voor je medewerkers aanmaken.
  • Medewerkers toevoegen en verwijderen, of adreswijzigingen doorvoeren. Kaarten bestellen en accorderen (optioneel).
  • Aanvullende abonnementen wijzigen of NS-Business Cards beëindigen. 
  • Facturen, specificaties en transactiegegevens bekijken en downloaden.
  • Een duplicaat van de NS-Business Card aanvragen bij verlies, diefstal of een defecte kaart.
  • Vergoeding aanvragen bij vertraging voor afdelings-/bedrijfskaarten via het Geld Terug bij Vertraging-formulier.
  • Reizen inzien en kenmerken toevoegen aan reizen en transacties.
  • Bedrijfsgegevens en overeenkomsten bekijken.
  • Managementrapportages inzien en downloaden.
Reis je met een NS-Business Card (kaarthouder)?
Als kaarthouder heb je in Mijn NS Zakelijk toegang tot je eigen (reis)gegevens en en kun je o.a. de volgende zaken regelen:
  • Geld terug bij vertraging aanvragen.
  • Vergeten in- en uitchecken corrigeren.
  • Je persoonlijke gegevens beheren.
  • Een aanvullend abonnement bestellen (wanneer je hiertoe gemachtigd bent door jouw werkgever).
  • Klassewissel aanvragen (kan ook via de NS-app).
  • Gemaakte reizen inzien en kenmerken toevoegen (kan ook via de NS-app).
  • Deur-tot-deurdiensten boeken (kan ook via de NS-app).
Handleidingen/instructies voor het gebruik van Mijn NS Zakelijk
We hebben voor de meest voorkomende handelingen in Mijn NS Zakelijk instructies beschikbaar voor zowel contactpersoon als kaarthouder.
Mijn account deactiveren
Wanneer je NS-Business Card is beëindigd, kan de NS-contactpersoon van jouw organisatie je afmelden als kaarthouder in Mijn NS Zakelijk. Na het afmelden ziet jouw organisatie je gegevens niet meer terug. Je hebt daarna wel, zolang je zelf wilt, inzage in je eigen gegevens in je Mijn NS Zakelijk account.
Bekijk alle vragen
Ik wil graag contact
Loading...
Dal abonnement
Het gemak van de NS-Business Card zelf ervaren?
Bestel gratis je NS‑Business Card(s) met of zonder abonnement. Dit gaat in slechts enkele stappen.
Bestel NS-Business Card