Hoofdnavigatie

Naar content

Betaling en factuur

Heeft u een vraag over een een betaling, factuur of CSV bestand? Wij zetten de meest gestelde vragen op een rijtje.


Rekeningnummer veranderen

  • Betaal via iDEAL: De contactpersoon binnen uw organisatie kan onder “bedrijfsgegevens” het rekeningnummer wijzigen door middel van een iDEAL-betaling.
  • Geen iDEAL? U kunt € 0,01 overmaken naar NL59 ABNA 0590 8498 75 t.n.v. NS Reizigers Debiteurenadministratie en een bewijs van betaling per e-mail opsturen naar nszakelijk@ns.nl.

Betaaltermijn omzetten van jaarlijks naar maandelijks

Indien u wenst de betaaltermijn te wijzigen, adviseren wij alle onderliggende NS-Business Cards (met lopende contracten met jaarlijkse betaling) te beëindigen. Zodra deze zijn stopgezet zal de jaarlijkse betaling worden aangepast naar maandelijks en eventueel teveel betaalde abonnementskosten worden gerestitueerd. Bij de aanvraag van nieuwe NS-Business Cards zullen deze abonnementskosten maandelijks worden gefactureerd. Voor het aanpassen van de betaaltermijn kunt u contact opnemen met Klantenservice NS Zakelijk.

Betaalachterstand betaald

Via de NS Zakelijk Portal kunt u openstaande facturen inzien en overschrijven onder vermelding van het factuurnummer en uw debiteurnummer.

CSV bestand

Waarom sturen jullie geen CSV bestand?

Zakelijke klanten ontvangen eens per maand 1 totaalfactuur voor de totale overeenkomst met NS Zakelijk. De factuur wordt gespecificeerd per afdeling. Daarnaast kan ook gekozen worden voor een aparte factuur per afdeling. In verband met privacywetgeving wordt alleen het voorblad van de factuur per e-mail verzonden.

Waar vind ik het CSV Bestand?

De contactpersonen binnen uw organisatie kan in het Mijn NS Zakelijk portaal onder het tabblad ‘facturenoverzicht’ de CSV bestanden bekijken en downloaden.