Naar content

Hoofdnavigatie

Meest gestelde vragen

Uw gespecificeerde factuur met bijlagen staat maandelijks klaar voor u in Mijn NS Zakelijk. Heeft u een vraag over de factuur of de bijlagen? We helpen u graag met de onderstaande meest gestelde vragen.


Hoe kan ik mijn factuur en de bijlage inzien?

Log in als Contactpersoon in Mijn NS Zakelijk . Bij het menu-item Factuurinformatie ziet uw facturen en bijlagen.  

NB. Uw inlognaam als Contactpersoon is meestal [VOORLETTERS][ACHTERNAAM] (aan elkaar). Werkt dit niet? Bel dan met Klantenservice NS Zakelijk om uw inlognaam op te vragen. 

Kan ik geld terugkrijgen voor een vergeten check-uit?

U ziet een correctietarief voor een vergeten check-uit voor een treinreis op uw factuur

U kunt Geld terugvragen bij vergeten check-uit via Mijn NS Zakelijk.

  • Ingelogd als kaarthouder: ga naar “Gemaakte reizen”
  • Ingelogd als contactpersoon: ga naar "Kaarten en kaarthouders beheren"

U kunt ook geld terugvragen via de NS-app, wanneer u daar ingelogd bent als Kaarthouder.

U kunt 5 keer per jaar geld terugvragen voor vergeten check-uit bij treinreizen. 

U ziet een correctietarief voor een vergeten check-uit voor een reis met bus/tram/metro op uw factuur

U kunt Geld terugvragen bij vergeten check-uit. Stuur een e-mail en vermeld uw kaartnummer (16 cijfers) en de reisdatum.

U kunt 5 keer per jaar geld terugvragen bij de reizen met bus/tram/metro.

Voor welke periode is mijn ontvangen factuur?

In de e-mail met factuur staat in de eerste zin “Hierbij ontvangt u de factuur van [maand]-[jaar] van de NS-Business Card.” Wanneer hier bijvoorbeeld februari 2019 staat, betekent dit dat u alle transacties met een datum in februari 2019 gefactureerd krijgt. Het gaat dan zowel om reistransacties als abonnementskosten (indien van toepassing in die maand). Het kán ook voorkomen dat er een transactie van een maand eerder op de factuur staat.

Wanneer wordt mijn ontvangen factuur geïncasseerd?

De factuur wordt ongeveer 30 dagen na ontvangst van uw rekening afgeschreven.

  • Heeft u (ook) een creditfactuur ontvangen (u krijgt geld van NS Zakelijk)? Dan wordt deze verrekend met de debetfactuur (de factuur die u moet betalen aan NS Zakelijk). Het verschil wordt bij u geïncasseerd.
  • Is de creditfactuur hoger dan de debetfactuur, dan wordt er niets geïncasseerd. De debetfactuur blijft op status “Open” staan in Mijn NS Zakelijk.
  • Is de creditfactuur veel hoger dan uw gemiddelde debetfactuur, dan kan het meerdere maanden duren voordat NS Zakelijk weer daadwerkelijk incasseert bij u. Wilt u hier niet op wachten, dan kunt u een ‘verzoek tot uitbetaling’ doen aan NS. Dit kan door een e-mail te sturen met dit verzoek, uw debiteurennummer (staat op de factuur) en het rekeningnummer waar u dit bedrag naar overgemaakt wil hebben. Stuur een e-mail en krijgt dan ongeveer 2 weken later uw geld uitbetaald.
  • Pas nadat alle debetfacturen met de creditfactuur zijn verrekend of u het creditsaldo uitbetaald heeft gekregen, krijgen de debetfacturen de status “Betaald” in Mijn NS Zakelijk.

Kan ik een creditfactuur en een debetfactuur met elkaar verrekenen?

  • Betaalt u via automatische incasso? Zie de vraag hierboven.
  • Betaalt u via een overmaking naar NS? U kunt uw credit- en debetfactuur dan met elkaar verrekenen en het resterende debetsaldo naar NS overmaken.  
  • Is uw creditfactuur hoger dan uw debetfactuur en wilt u dit uitbetaald krijgen? Stuurt u dan een e-mail met dit verzoek, waarbij u uw debiteurennummer (staat op de factuur), het factuurnummer en uw rekeninggegevens vermeldt. U krijgt uw geld binnen 14 dagen uitbetaald. 

Hoe weet ik welke factu(u)r(en) ik nog moet betalen?

U kunt in Mijn NS Zakelijk (ingelogd als Contactpersoon) zien welke facturen u van NS Zakelijk ontvangen heeft en of wij de betaling al hebben ontvangen. U vindt dit bij het menu-item Factuurinformatie. 

Heeft u nog meer vragen over uw factuur, bel dan met Klantenservice NS Zakelijk.