Naar content

Hoofdnavigatie

Kaart beëindigen, verloren of gestolen

Is uw NS-Business Card verloren, gestolen of wilt u hem beëindigen? Wij hebben de meest gestelde vragen voor u op een rijtje gezet.


Hoe kan ik mijn NS-Business Card beëindigen?

Als geautoriseerde kaarthouder of contactpersoon kunt u een NS-Business Card opzeggen. Vraag de beëindiging van de NS-Business Card eerst aan via Mijn NS Zakelijk en ga daarna langs een NS-kaartautomaat of ander OV-chipkaart ophaalpunt. Hoe dit werkt, leest u in de bevestiging van uw beëindigingsaanvraag. Zodra de beëindiging is opgehaald bij de kaartautomaat, wordt de NS-Business Card met ingang van de opgegeven beëindigingsdatum beëindigd.

Mijn NS-Business Card is gestolen, verloren of beschadigd. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?  

Blokkeer uw NS-Business Card online via Mijn NS Zakelijk bij verlies of diefstal. Reizen die u maakt totdat u een nieuwe kaart heeft, kunt u achteraf declareren

Ik ben kaarthouder

  1. Log in op Mijn NS Zakelijk met uw zakelijke e-mailadres
  2. Ga naar ‘Mijn NS-Business Card‘
  3. Blokkeer uw kaart via de knop ‘NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen‘, onder 'Direct regelen'.
  4. U ontvangt uw NS-Business Card binnen 7 dagen op het aangegeven adres.

> Bekijk de video 'wat moet ik doen als ik mijn NS-Business Card kwijt ben?'

Ik ben contactpersoon

  1. Log in op Mijn NS Zakelijk met uw gebruikersnaam
  2. Ga naar ‘Kaarten en kaarthouders beheren’ en zoek de desbetreffende kaarthouder op
  3. Klik op het kaartnummer van de kaart die uw wilt blokkeren en vervangen
  4. Blokkeer de kaart via de knop ‘NS-Business Card gestolen, verloren of beschadigd? Duplicaat aanvragen‘, onder 'Direct regelen'
  5. U ontvangt uw NS-Business Card binnen 7 dagen op het aangegeven adres. 

Ik werk niet meer bij bedrijf waarvan ik de NS-Business Card heb. Mag ik de kaart houden en gebruiken voor mijn privé reizen?

Dit kan helaas niet. De NS-Business Card is gebonden aan het contract die wij met uw werkgever hebben. Als u niet meer in dienst bij deze werkgever bent moet u de NS-Business Card beëindigen/inleveren. 

Voor uw privé reizen kunt u gebruikmaken een persoonlijke OV-chipkaart.  

Wat gebeurt er met beëindigde kaarten?

Indien (het abonnement op) de NS-Business Card is beëindigd, dan kunt u de NS-Business Card vernietigen. De kaart kunt u ook terugsturen naar het volgende postadres: NS Zakelijk, Postbus 2572, 3500 GN Utrecht.