Hoofdnavigatie

Naar content

Uw trein staat stil

Wanneer uw trein strandt kan het even duren voordat een oplossing is gevonden. Lees op deze pagina de antwoorden op veelgestelde vragen over het stilstaan of wanneer u iets vervelends heeft meegemaakt.


Waarom is mijn trein gestrand en hoe lang gaat dit duren?

Het stranden van een trein kan verschillende oorzaken hebben. Hoe lang het duurt  is daarvan afhankelijk. Sein- en wisselstoringen moeten eerst worden opgelost door een externe partij. Bij een aanrijding met een persoon wordt eerst onderzoek uitgevoerd door de politie. We kunnen dus niet precies zeggen hoe lang het oponthoud zal duren. Gemiddeld rekenen we echter met 30 tot 90 minuten. 

Ik heb iets vervelend gezien/meegemaakt. Waar kan ik terecht?

Heb je behoefte om met NS in contact te komen over hetgeen je hebt meegemaakt, neem dan contact op met Klantenservice op 030-7515155. Zij kunnen je eventueel ook in contact brengen met de afdeling Nazorg van NS. Beiden helpen je graag.

Kan ik iets doen voor de conducteur of machinist terwijl we stil staan?

Nee, dit zijn allemaal standaard procedures en de conducteur en machinist weten precies wat ze moeten doen. Wij vragen aan de reizigers om rustig te blijven zitten en te wachten totdat er wordt omgeroepen. 

Mogen de deuren van de trein open? Het is warm/benauwd in de trein.

Dat de treinen van de deur niet open zijn heeft veiligheidsredenen. Deze kunnen dan ook niet geopend worden tenzij de conducteur anders besluit.