Hoofdnavigatie

Naar content

Geld terug bij vertraging van Intercity direct

Intercity direct is de snelle trein tussen Amsterdam Centraal en Breda en vice versa. U betaalt voor deze trein een toeslag wanneer het traject Schiphol – Rotterdam Centraal of vice versa deel uitmaakt van uw reis. U heeft recht op teruggave van uw Intercity direct-toeslag en NS-vervoerbewijs bij minimaal 15 minuten vertraging van uw treinreis.


Intercity direct Toeslag terugvragen

Terugvragen & annuleren

Het komt helaas wel eens voor dat de Intercity direct uitvalt. U kunt dan op de volgende Intercity direct wachten of met een andere trein reizen. Heeft u een Intercity direct Toeslag enkele reis aangeschaft bij de Toeslagzuil? Dan kunt u deze binnen 30 minuten bij de zuil annuleren.

Geld terug bij 15 t/m 29 minuten vertraging

Bij een vertraging tussen de 15 en 29 minuten ontvangt u 50% compensatie van uw Intercity direct ticket (op basis van een enkele reis) of een vastgesteld bedrag van uw (toeslag)abonnement. 

Geld terug bij 30 minuten of meer vertraging

U krijgt de totale prijs van uw Intercity direct-ticket terug (op basis van een enkele reis), of een vastgesteld bedrag van uw (toeslag)abonnement.

Intercity direct Toeslagvrij

Geld terug bij Intercity direct toeslagvrij

Het kan in zeer uitzonderlijke gevallen gebeuren dat de Intercity direct toeslagvrij is. Wanneer u in dit geval een losse Intercity direct Toeslag heeft gebruikt, kunt u bij de Trainmanagers van de Intercity direct een Waardebon Intercity direct Toeslag krijgen. Als Intercity direct-abonnementhouder kunt u een verzoek om terugbetaling van uw Intercity direct Toeslag met het formulier Geld terug bij vertraging Intercity direct sturen naar NS Klantenservice.

Geld terug bij Intercity direct toeslagvrij met NS-Business Card

Reist u met een NS-Business Card en is Intercity direct toeslagvrij? Uw verzoek voor teruggave van de Intercity direct Toeslag kunt u via het formulier Geld terug bij vertraging Intercity direct indienen bij NS Klantenservice.