Hoofdnavigatie

Naar content

Dialoog en privacy

NS wil graag weten wat gebruikers en partners van NS vindt en nodigt van harte uit om feedback te geven. Daarnaast zorgt NS met haar privacybeleid dat de privacy van haar reizigers beschermd is.


Dialoog

Wat vinden reizigers, overheid, medewerkers, collega-vervoerders en partners in vastgoed van NS? Dat willen wij graag weten. Uw feedback helpt ons bij het verbeteren van de dienstverlening. Onze medewerkers van Klantenservice hebben jaarlijks 2 miljoen keer contact met de klant.

Locov

Maar NS zoekt ook de dialoog over de collectieve onderwerpen. Zo zitten wij regelmatig om tafel met onder meer het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov), de koepel van reizigers- en belangenorganisaties. We vragen onze stakeholders naar hun visie op de 

Zorg voor privacy

NS kiest voor een proactief privacybeleid, zoals vastgelegd in onze Privacy Governance. Er is een onpartijdige privacy officer die de privacybeleidskaders van NS beheert en rapporteert aan de NS-directie. Hij gaat ook over incidenten, klachten en geschillen, waaronder alle privacyklachten die binnenkomen bij NS Klantenservice. De compliancebewaking wordt van staatswege uitgeoefend door het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

NS onderschrijft de Gedragscode OV-chipkaart van Koninklijk Vervoer Nederland. Hierin staat onder andere dat reizigers altijd de keuzemogelijkheid moeten hebben tussen een anonieme en een gepersonaliseerde OV-chipkaart. Bij klachten is beroep mogelijk bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.