Hoofdnavigatie

Naar content

Abonnement opzeggen

U kunt uw NS-abonnement telefonisch of online via Twitter, Facebook, Live Chat of het contactformulier opzeggen. Na de opzegging kunt u het abonnement zelf verwijderen van uw kaart. Opzegtermijnen verschillen per abonnement. De NS-Business Card kunt u alleen online opzeggen.


Opzeggen verschillende abonnementen

Wilt u uw NS-abonnementen opzeggen? Dat kan telefonisch via 030 - 7515155. NS Klantenservice is dag en nacht bereikbaar. Wilt u op een andere manier opzeggen, kijk dan op NS Klantenservice voor de mogelijkheden.

Wanneer kunt u uw abonnement opzeggen?

Dal Voordeel, Dal Vrij, Altijd Voordeel, Altijd Vrij, Weekend Vrij, Traject Vrij, Grensabonnement, Voordeelurenabonnemement

U kunt uw doorlopende NS-abonnement (hoofdabonnement of bijabonnement) na het eerste jaar maandelijks opzeggen. De beëindiging gaat in op dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw abonnement is gestart. Indien van toepassing geven wij het geld terug voor de maanden na beëindiging van het abonnement. Wilt u overstappen op een duurder abonnement? Dat kan altijd, ook binnen het eerste jaar. Naast deze opzegging moet u het abonnement van uw OV-chipkaart verwijderen (zie voor meer informatie “Abonnement verwijderen van uw OV-chipkaart” hieronder).

Maandabonnementen

Het is niet mogelijk om tussentijds uw maandabonnement te beëindigen.

Wat u verder nog moet weten

Abonnement verwijderen van uw OV-chipkaart

Om een opzegging definitief te maken moet u uw abonnement verwijderen van uw OV-chipkaart (het zogenaamde deactiveren). Dit kunt u doen bij elk oplaadpunt voor de OV-chipkaart of bij Tickets & Service balie. In de bevestiging van uw opzegging leest u hoe dit werkt en voor welke datum u uw abonnement moet verwijderen. Pas na het verwijderen van uw abonnement hoeft u niet meer te betalen.

Het deactiveren van het abonnement moet in principe voór de einddatum van uw abonnement gebeuren. Als u korter dan twee weken voor de einddatum van uw abonnement heeft opgezegd heeft u vanaf de datum van opzegging twee weken de tijd om het abonnement alsnog te deactiveren. Als u het abonnement niet op tijd deactiveert loopt het abonnement door en blijft u (in elk geval voor de volgende maand) abonnementskosten verschuldigd.

Als u ruim van tevoren wilt opzeggen of deactiveren is dit ook mogelijk. U kunt het abonnement dan gewoon blijven gebruiken tot de einddatum. Neem voor vragen hierover contact op met NS Klantenservice.

Uw OV-chipkaart na opzegging

Heeft u uw NS-abonnement opgezegd en van uw OV-chipkaart verwijderd? Dan kunt u deze gewoon blijven gebruiken voor reizen op saldo bij NS of bij andere vervoerders. Stapt u over naar een ander abonnement van NS, dan kunt u dit nieuwe abonnement eenvoudig op uw OV-chipkaart activeren.

Abonnement opzeggen na overlijden kaarthouder

Als de kaarthouder is overleden kan het abonnement altijd worden opgezegd. Neem in het geval van overlijden van de kaarthouder contact op met NS Klantenservice. Wij zijn dag en nacht bereikbaar en helpen u met opzeggen van het abonnement of een ander NS-product en met eventueel teruggave van (een deel van) het abonnementsgeld.

Wij laten het u weten als uw nieuwe contractjaar begint

U ontvangt een bericht wanneer het nieuwe abonnementsjaar van uw doorlopende abonnement ingaat. Dit doen wij 7 weken voor de einddatum van elk abonnementsjaar. Na het eerste jaar kunt u maandelijks opzeggen, uw beëindiging gaat in op dezelfde dag van de maand als de dag waarop uw abonnement is gestart. Indien van toepassing geven wij het geld terug voor de maanden na beëindiging van het abonnement.