Hoofdnavigatie

Naar content

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? We helpen u graag om uw eigendom terug te vinden. Lees hieronder wat we doen met gevonden voorwerpen en hoe u het best kunt handelen.


Bent u iets verloren in de trein of op het station?

Vul het opsporingsformulier via deze pagina in en omschrijf zo duidelijk mogelijk uw verloren eigendom. Na verzending van dit formulier krijgt u een uniek nummer. Wat kunt u daarna het beste doen:

  • Eerste 5 dagen op het station. Vraag zo snel mogelijk of uw verloren voorwerp gevonden is op een station waar een NS Tickets & Servicewinkel of OV-Servicewinkel is. Of bel met onze Klantenservice (030-7515155). Gevonden voorwerpen worden 5 dagen bewaard op het station waar het is ingeleverd. In deze periode kunt u uw eigendom kosteloos ophalen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en het unieke nummer dat hoort bij uw opsporingsverzoek. Bij stationsinformatie vindt u de openingstijden van de NS Tickets & Servicewinkel of OV Servicewinkel.
  • Na 5 dagen naar Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen. Alle gevonden voorwerpen worden na 5 dagen van het station naar het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen gestuurd. Binnen 4 weken ontvangt u van ons bericht of we uw voorwerp al dan niet gevonden hebben. Is uw eigendom gevonden? Dan staat in de reactie die u krijgt beschreven welke stappen u kunt ondernemen om uw verloren voorwerp thuis gestuurd te krijgen. U kunt het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen niet bezoeken.

Identiteitsbewijs verloren?

Als er bij het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen identiteitsbewijzen worden aangetroffen in uw spullen (Paspoort, ID-bewijs, rijbewijs), dan zijn we wettelijk verplicht om deze over te dragen aan, een bevoegde instantie, in dit geval de Koninklijke Marechaussee. Paspoorten en ID-kaarten worden daar direct vernietigd. Wendt u zich tot uw gemeente voor het aanvragen van een vervangend exemplaar. Een rijbewijs wordt door de Koninklijke Marechaussee nagenoeg direct doorgezonden naar de RDW, een verblijfsdocument wordt nagenoeg direct doorgezonden naar de IND.

Heeft u iets gevonden op het station of in de trein?

U kunt een gevonden voorwerp geven aan een NS-medewerker op het station of in de trein. Als dat niet lukt, kunt u het voorwerp ook telefonisch bij onze Klantenservice aangeven via telefoonnummer 030-7515155. Alvast hartelijk dank!