Hoofdnavigatie

Naar content

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? We helpen u graag om uw eigendom terug te vinden. Lees hieronder wat we doen met gevonden voorwerpen en hoe u het best kunt handelen.


Bent u iets verloren in de trein of op het station?

Vul het opsporingsformulier via deze pagina in en omschrijf zo duidelijk mogelijk uw verloren eigendom. Na verzending van dit formulier krijgt u een uniek nummer. Wat kunt u daarna het beste doen:

  • Eerste 5 dagen op het station. Vraag zo snel mogelijk of uw verloren voorwerp gevonden is op een station waar een NS Tickets & Servicewinkel of OV-Servicewinkel is. Of bel met onze Klantenservice (030-7515155). Gevonden voorwerpen worden 5 dagen bewaard op het station waar het is ingeleverd. In deze periode kunt u uw eigendom kosteloos ophalen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en het unieke nummer dat hoort bij uw opsporingsverzoek. Bij stationsinformatie vindt u de openingstijden van de NS Tickets & Servicewinkel of OV Servicewinkel.
  • Na 5 dagen naar Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen. Alle gevonden voorwerpen worden na 5 dagen van het station naar het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen gestuurd. Binnen 4 weken ontvangt u van ons bericht of we uw voorwerp al dan niet gevonden hebben. Is uw eigendom gevonden? Dan staat in de reactie die u krijgt beschreven welke stappen u kunt ondernemen om uw verloren voorwerp thuis gestuurd te krijgen. U kunt het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen niet bezoeken.

Identiteitsbewijs verloren?

Als er bij het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen identiteitsbewijzen worden aangetroffen in uw spullen (Paspoort, ID-bewijs, rijbewijs), dan zijn we wettelijk verplicht om deze over te dragen aan de Koninklijke Marechaussee. Paspoorten en ID-kaarten worden daar direct vernietigd. Wendt u zich tot uw gemeente voor het aanvragen van een vervangend exemplaar.

Heeft u iets gevonden op het station of in de trein?

U kunt een gevonden voorwerp geven aan een NS-medewerker op het station of in de trein. Als dat niet lukt, kunt u het voorwerp ook telefonisch bij onze Klantenservice aangeven via telefoonnummer 030-7515155. Alvast hartelijk dank!