Hoofdnavigatie

Naar content

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? Vul dan het opsporingsformulier in via onderstaande button. Mocht dit niet lukken of heeft u andere vragen dan kunt u telefonisch contact opnemen met klantenservice via 030-751 51 55. Wij zijn dag en nacht bereikbaar.


Bent u iets verloren in de trein of op het station?

Wanneer u iets bent vergeten tijdens uw reis, helpen wij u graag uw eigendom terug te vinden. U kunt via bovenstaande button het opsporingsformulier invullen. Omschrijf in dit formulier zo gedetailleerd mogelijk uw verloren voorwerp. Op die manier vergroot u de kans dat uw verloren voorwerp wordt gevonden. Wij kunnen niet garanderen dat uw voorwerp wordt gevonden.

U ontvangt binnen 4 weken een reactie op uw opsporingsformulier van het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen. U ontvangt een reactie wanneer uw voorwerp is gevonden en ook wanneer het niet is gevonden. Wanneer uw eigendom gevonden is staat er in de reactie die u van ons ontvangt welke stappen u kunt ondernemen om uw verloren voorwerp thuis gestuurd te krijgen.

Ook is het mogelijk om op een station, waar een NS Tickets & Service winkel of OV Servicewinkel is, na te vragen of uw verloren voorwerp is gevonden. Gevonden voorwerpen worden vijf dagen bewaard op het station waar het is ingeleverd. Binnen deze termijn kunt u uw eigendom kosteloos ophalen bij het desbetreffende station, op vertoon van een geldig legitimatiebewijs en het correcte vindmeldingsnummer. Dit vindmeldingsnummer ontvangt u, mits uw voorwerp gevonden is, wanneer u telefonisch contact opneemt met onze klantenservice of wanneer u navraag doet bij een balie. Bij stationsinformatie vindt u de openingstijden van de NS Tickets & Service winkel of OV Servicewinkel.

Na de vijf dagen worden de gevonden voorwerpen naar het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen verstuurd. Als u dan uw verloren voorwerp terug wilt, dan dient u het opsporingsformulier in te vullen.

Heeft u iets gevonden?

Wanneer u iets heeft gevonden dan kunt u het gevonden voorwerp aan NS personeel in de trein of op het station, waar een Ticket- en Servicebalie is, afgeven. Mocht u hiervoor niet in de gelegenheid zijn dan kunt u het gevonden voorwerp telefonisch bij ons aangeven via onze klantenservice 030-751 51 55.