OV-chipkaart verlopen
Is je OV-chipkaart (bijna) verlopen? Wat je moet doen, hangt af van het type kaart en of je een abonnement hebt. Lees hier wat voor jou geldt.
Persoonlijke OV-chipkaart
OV-chipkaart met NS-abonnement
Heb je een OV-chipkaart met NS-abonnement? Dan zorgen wij er automatisch voor dat je een nieuwe kaart krijgt.
Eventueel vragen we je voor afloop van je huidige kaart om een digitale pasfoto te uploaden. Doe dit wel op tijd, anders verloopt je OV-chipkaart alsnog. Als dit het geval is, bestel dan zelf een vervangende nieuwe OV-chipkaart.
Heb je geen bericht van ons gekregen en verloopt je pas binnenkort?
Door een technische fout heeft een grote groep klanten de afgelopen maanden niet op tijd bericht gekregen over het verlopen van hun OV-chipkaart. Zorg dat je een vervangende nieuwe OV-chipkaart bestelt. Dan worden actieve abonnementen en reisproducten direct op je kaart gezet. De aanschafkosten krijg je van ons terug. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.
Geen automatische kaartvernieuwing
Heb je een OV-chipkaart met NS Flex Basis, een OV-fiets abonnement, Stallen op Rekening of Kids Vrij? Dan zorgen wij niet automatisch voor een nieuwe kaart. Vraag in dit geval zelf een vervangende nieuwe OV-chipkaart aan.
OV-chipkaart zonder NS-abonnement
Heb je een verlopen OV-chipkaart zonder NS-abonnement? Vraag dan voor € 7,50 zelf een nieuwe OV-chipkaart aan.
Anonieme OV-chipkaart
Anonieme kaarten kunnen niet worden vernieuwd. Je kunt wel het saldo terugvragen.