Hoofdnavigatie

Naar content

Verloren of gestolen

Het kan helaas voorkomen dat u iets verliest. Bijvoorbeeld uw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Het is belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen. Wij vertellen u graag wat u het beste in zo’n situatie kunt doen.

Het antwoord op uw vraag...

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement

Bij verlies of diefstal van uw OV-chipkaart met abonnement is het belangrijk dat u actie onderneemt. Blokkeer uw OV-chipkaart en vraag een nieuwe aan. In de tussentijd kunt u reizen met Tijdelijk Reisrecht.

Verlies of diefstal van uw OV-chipkaart zonder abonnement

Bij verlies of diefstal van uw persoonlijke OV-chipkaart moet u uw kaart laten blokkeren. Vraag daarna een nieuwe persoonlijke of anonieme kaart aan.

Geld terug bij verlies of diefstal

Bij verlies en diefstal van uw OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement vraagt u een duplicaat aan. Heeft u uw abonnement in de tussentijd nodig, dan kunt u Tijdelijk Reisrecht aanvragen via NS Klantenservice. Tijdelijk reisrecht is niet beschikbaar voor de NS-Business Card. Lees onderaan de pagina hoe u dan uw reiskosten kunt declareren.

Tijdelijk Reisrecht en declaratie

Wacht u op een vervangende OV-chipkaart met een jaarvariant van een abonnement? Dan kunt u in meeste gevallen 3 weken reizen met een tijdelijk variant van uw abonnement. Dit heet Tijdelijk Reisrecht. De kosten van de tussentijdse reizen kunt u, afhankelijk van uw abonnement, terugvragen.

Uw NS-Business Card is gestolen of bent u uw kaart verloren

Gevonden en verloren voorwerpen

Bent u iets verloren in de trein of op het station? We helpen u graag om uw eigendom terug te vinden. Lees hieronder wat we doen met gevonden voorwerpen en hoe u het best kunt handelen.