Hoofdnavigatie

Naar content

OV servicewinkel

Op een aantal stations vindt u de OV servicewinkel. In de OV servicewinkels helpen NS en de lokale OV-vervoerders u graag op weg met informatie en verkoop over trein, bus, metro en tram.


De OV servicewinkel

De medewerkers van NS en andere vervoerders verwelkomen u graag in de OV servicewinkel. Zij staan klaar om u te helpen met het aanschaffen van nationale en internationale tickets, om uw vragen over bijvoorbeeld de OV-chipkaart te beantwoorden en om u actuele reisinformatie te geven. Daarnaast kunt u zelf ook veel informatie vinden via de informatieschermen. Bij de zelfservicetafels kunt u uw reis plannen naar bijvoorbeeld een museum in Utrecht. En met een druk op de knop kunt u direct een printje maken om uw reisadvies mee te nemen.

Stations met een OV servicewinkel

Op de volgende stations kunt u een OV servicewinkel vinden:

  • Alkmaar: OV servicewinkel van NS
  • Amsterdam Centraal in de IJ-hal: OV servicewinkel van GVB en NS
  • Arnhem: OV servicewinkel van Breng en NS 
  • Breda: OV servicewinkel van Arriva en NS
  • Den Haag Centraal: OV servicewinkel van HTM en NS
  • Utrecht Centraal: 2 OV servicewinkels van U-OV en NS - 1 aan de Centrumzijde en 1 aan de Jaarbeurszijde
  • Tilburg: OV servicewinkel van NS
  • Maastricht: Nieuwe OV Service & Ticket winkel van Arriva en NS opent zondag 11 december

De bovengenoemde OV servicewinkels zullen in de loop van 2017 veranderen in OV Service & Tickets. 

 

De OV serviceformule

De OV servicewinkel maakt onderdeel uit van de nieuwe OV serviceformule die NS samen met andere vervoerders ontwikkelt. De OV serviceformule is de nieuwe manier om de serviceverlening voor de reis van deur tot deur op verschillende stations  in te richten. De behoefte en wensen van de reizigers staan hierbij voorop.