Hoofdnavigatie

Naar content

Zelfservice fietsenstalling

Stations hebben verschillende soorten fietsenstallingen. Een zelfservice fietsenstalling heeft een geautomatiseerde in- en uitgang en wordt bewaakt door beveiligingscamera’s.


Uw fiets stallen in een zelfservice stalling

In een zelfservice stalling (ook wel volledig geautomatiseerde stalling genoemd) verschilt het per locatie of er een beheerder aanwezig is. De stalling heeft een geautomatiseerde in- en uitgang en wordt bewaakt door beveiligingscamera’s.

Openingstijden

De zelfservice stalling is open vanaf een kwartier voordat de eerste trein vertrekt tot en met een kwartier nadat de laatste trein aankomt. Toegang is alleen mogelijk met uw abonnements- of betaalpas. 

Als er een beheerder aanwezig is in een zelfservice stalling, dan is dat:

  • tussen 7.00 en 19.00 uur, of
  • tussen 7.00 en 10.00 uur en 16.00 en 19.00 uur.

Buiten deze uren kunt u uw fiets stallen of ophalen met een abonnementspas of, als u een dag stalt, met uw betaalpas via de geautomatiseerde in- en uitgang van de zelfservice stalling. De openingstijden van de fietsenstalling op uw station vindt u op Fietsvoorzieningen per station.

Kaarten en abonnementen

Een dagkaart koopt u bij de beheerder of u betaalt een dag stallen met uw betaalpas (Maestro of Vpay) zonder te pinnen (Dip & Go). Hoe dit werkt leest in u in de instructie onderaan deze pagina. Ook is het mogelijk een jaarabonnement af te sluiten voor de zelfservice stalling. 

Let op: het is niet mogelijk om bij de zelfservice stalling te betalen met een creditcard. Voor Dip & Go verwijzen wij u naar de website van uw eigen bank.

Wat te doen als mijn pasje niet werkt?

U kunt op de SOS-knop bij de ingang van de stalling drukken als uw abonnements- of betaalpas niet werkt. De medewerker die u te spreken krijgt, kan u verder helpen.

Wat moet ik doen als ik mijn toegangspas verloren ben?

Het verlies van uw abonnementspas meldt u bij onze Klantenservice, via dit formulier. Na de melding ontvangt u binnen enkele dagen een brief met het verzoek de borg van uw nieuwe pas over te maken. De borg van de oude pas vervalt. Zodra de nieuwe borg betaald is zal de nieuwe pas zo spoedig mogelijk worden toegezonden naar het door u opgegeven adres.