Naar content

Hoofdnavigatie

Deur-tot-deurdiensten beheren

Bij het sluiten van een overeenkomst met NS Zakelijk legt u ook vast welke deur-tot-deurdiensten u wilt gebruiken. Lees hieronder wat u hiervoor moet doen.


Deur-tot-deurdiensten bepalen

U legt per abonnement of klasse de beschikbare deur-tot-deurdiensten voor uw organisatie vast. De vastgelegde instellingen gelden voor alle kaarthouders met eenzelfde abonnement en/of klasse. Nieuwe NS-Business Cards worden met deze standaardinstelling geleverd. Zakelijk reizen per trein, bus, tram of metro is onderdeel van het vaste dienstenpakket van de NS-Business Card. Deze kunt u dus niet uitzetten op de NS-Business Card. 

Deur-tot-deurdiensten per kaarthouder beheren

Daarnaast kan de contactpersoon voor NS binnen uw organisatie de beschikbare deur-tot-deurdiensten per kaarthouder (of groep kaarthouders) aanpassen in Mijn NS Zakelijk. Dit kan na ingangsdatum van de NS-Business Card(s). De kaarthouder kan deze diensten niet zelf aanpassen. 

Deur-tot-deurdiensten op de vervangende NS-Business Card

Bij het bestellen van een vervangende kaart, bijvoorbeeld door verlies of beschadiging, ontvangt u een nieuwe NS-Business Card voorzien van de voor uw organisatie vastgestelde standaardinstelling. Wijzigingen die op kaarthouderniveau zijn gemaakt stelt u opnieuw in. 

Deur-tot-deurdiensten aanpassen in Mijn NS Zakelijk

  • Log in als contactpersoon in Mijn NS Zakelijk.
  • Selecteer in het startscherm van Mijn NS Zakelijk de gewenste kaart, afdeling, abonnementsoort of klasse.
  • Kies voor de optie wijzigen voor geselecteerde kaarten deur-tot-deurdiensten.
  • Pas de deur-tot-deurdiensten voor de geselecteerde kaart(en) aan.

Deur-tot-deurdiensten kunnen ook per specifieke NS-Business Card gewijzigd worden. Dit gebeurt in het scherm Kaartdetails.

Kaarthouders worden per e-mail geïnformeerd over de voor hen beschikbare deur-tot-deurdiensten. Zij worden zowel bij de aanvraag van een nieuwe kaart als bij een wijziging van deur-tot-deurdiensten geïnformeerd.

Gegevens delen met deur-tot-deurpartners van NS

In verband met de privacywetgeving is NS verplicht om kaarthouders persoonlijk toestemming te vragen voor het delen van informatie, benodigd voor het boeken van deur-tot-deurdiensten en de communicatie hierover met onze deur-tot-deur partners. Bij afdelingskaarten vragen wij de contactpersoon voor NS binnen uw organisatie om toestemming voor het delen van deze gegevens. Staat uw organisatie geen deur-tot-deurdiensten toe? Dan worden geen gegevens gedeeld. Toestemming geven kan door in te loggen in Mijn NS Zakelijk of het kaartnummer en geboortedatum in te vullen via het formulier voorkeuren instellen

Deze gegevens worden alleen gedeeld op het moment dat de kaarthouder gebruikmaakt van een bepaalde deur-tot-deurdienst, met uitzondering van Q-Park. Met deze partij wordt het NS-Business Cardnummer automatisch gedeeld zodra deze dienst wordt 'aangezet'. 

Welke gegevens worden met deur-tot-deur partners gedeeld?

Bij de meeste deur-tot-deurdiensten wordt alleen het NS-Business Cardnummer gedeeld. Bij een taxi en Greenwheels-auto worden aanvullende gegevens gedeeld: 

Deze gegevens gebruiken onze partners nooit voor commerciële doeleinden
Deur-tot-deurdienst Welke gegevens worden gedeeld? Wanneer worden gegevens gedeeld?
Q-Park P+R terreinen NS-Business Cardnummer Zodra de toestemming is gegeven
Taxi Naam, e-mailadres, telefoonnummer en NS-Business Cardnummer Op het moment dat de kaarthouder een taxirit boekt
Greenwheels-auto NAW-gegevens en NS-Business Cardnummer Op het moment dat de kaarthouder een Greenwheels-auto aanvraagt