Naar content

Hoofdnavigatie

Wat is Mijn NS

Via Mijn NS kun je eenvoudig jouw persoonsgegevens wijzigen, reisgegevens inzien, adreswijziging doorvoeren, je abonneren op de NS-nieuwsbrief of je abonnement wijzigen.


Voordelen van Mijn NS

  • Beheer jouw gegevens
    Via ‘Mijn gegevens’ kun je jouw persoonlijke gegevens wijzigen en je in- of uitschrijven voor de NS-nieuwsbrief.

  • Status van jouw producten
    Via 'Mijn producten' bekijk je de gegevens van jouw NS-producten, zoals de geldigheidsduur van je abonnement of de status van je Keuzedagen.      
  • Status van jouw bestelling
    Alle statussen van je NS-bestellingen vind je onder ‘Mijn bestellingen’ in een handig overzicht.

  • Reishistorie inzien
    Alle gemaakte reizen en bijbehorende kosten van de afgelopen 18 maanden worden onder ‘Mijn reishistorie’ weergegeven. Voeg notities toe of maak een uitdraai voor jouw declaratie.

  • Samenreiskorting NS Flex aanzetten
    Heb je NS Flex en wil je buiten de spits met korting met iemand meereizen die een NS-abonnement heeft? Dan kun je Samenreiskorting in Mijn NS aanzetten.

  • Facturen inzien
    Heb je een abonnement? Dan kun je via ‘Mijn facturen’ jouw maandelijkse facturen inzien. Bij een Traject Vrij abonnement kun je ook de facturen van je gemaakte reizen buiten jouw traject en de eventuele maandelijkse betaling van je vaste traject inzien.

  • Geld terug bij vertraging
    Check je in en uit met jouw OV-chipkaart bij NS? Dan kun je bij een vertraging van 30 minuten of langer via ‘Mijn reishistorie’ in Mijn NS een claim indienen voor Geld terug bij vertraging. Dit kan vanaf 48 uur na je treinreis.

  • Geld terug bij vergeten uit te checken
    Reis je met de OV-chipkaart en ben je vergeten uit te checken? Dan kun je maximaal 3 x per kalenderjaar geld terugvragen

Abonnement online wijzigen via Mijn NS

Met een Mijn NS-account kun je jouw abonnement veilig en gemakkelijk zelf beheren en wijzigen.
Zo kun je:

  • de klasse van je doorlopende abonnement wijzigen;
  • de klasse van je Keuzedagen wijzigen;
  • Keuzedagen bij je doorlopende abonnement toevoegen of beëindigen;
  • Bijabonnementen bestellen bij je doorlopende abonnement;
  • je betaalwijze, rekeningnummer en adresgegevens wijzigen.

OV-chipkaart toevoegen aan jouw Mijn NS-account

Voor het wijzigen van je persoonsgegevens en het inzien van je reistransacties, moet je jouw OV-chipkaart toevoegen aan je Mijn NS-account.