Naar content

Hoofdnavigatie

Wat is Mijn NS

Via Mijn NS kunt u eenvoudig uw persoonsgegevens wijzigen, reisgegevens inzien, adreswijziging doorvoeren, zich abonneren op de NS-nieuwsbrief of uw abonnement wijzigen.


Voordelen van Mijn NS

  • Beheer jouw gegevens
    Via ‘Mijn gegevens’ kun je persoonlijke gegevens wijzigen en je in- of uitschrijven voor de NS-nieuwsbrief.

  • Status van jouw producten
    Via 'Mijn producten' bekijk je de gegevens van jouw NS-producten, zoals de geldigheidsduur van jouw abonnement of de status van jouw Keuzedagen.      
  • Status van jouw bestelling
    Alle statussen van jouw NS-bestellingen vindt je onder ‘Mijn bestellingen’ in een handig overzicht.

  • Reishistorie inzien
    Alle gemaakte reizen en bijbehorende kosten  van de afgelopen 18 maanden worden onder ‘Mijn reishistorie’ weergegeven. Voeg notities toe of maak een uitdraai voor jouw declaratie.

  • Samenreiskorting NS Flex aanzetten
    Heb je NS Flex en wil je buiten de spits met korting met iemand meereizen die een NS-abonnement heeft? Dan kun je Samenreiskorting in Mijn NS aanzetten.

  • Facturen inzien
    Heb je een abonnement? Dan kun je via ‘Mijn facturen’ jouw maandelijkse facturen inzien. Bij een Traject Vrij abonnement kun je ook de facturen van jouw gemaakte reizen buiten jouw traject en de eventuele maandelijkse betaling van jouw vaste traject inzien.

  • Geld terug bij vertraging
    Check je in en uit met jouw OV-chipkaart bij NS? Dan kun je bij een vertraging van 30 minuten of langer via ‘Mijn reishistorie’ in Mijn NS een claim indienen voor Geld terug bij vertraging. Dit kan vanaf 48 uur na jouw treinreis.

  • Geld terug bij vergeten uit te checken
    Reis je met de OV-chipkaart en ben je vergeten uit te checken? Dan kun je maximaal 3 x per kalenderjaar geld terug vragen.

Abonnement online wijzigen via Mijn NS

Met een Mijn NS-account kun je jouw abonnement veilig en gemakkelijk zelf beheren en wijzigen.
Zo kun je:

  • de klasse van jouw doorlopende abonnement wijzigen;
  • de klasse van jouw Keuzedagen wijzigen;
  • Keuzedagen bij jouw doorlopende abonnement toevoegen of beëindigen;
  • Bijabonnementen bestellen bij jouw doorlopende abonnement;
  • betaalwijze, rekeningnummer en adresgegevens wijzigen.

OV-chipkaart toevoegen aan jouw Mijn NS-account

Voor het wijzigen van jouw persoonsgegevens en het inzien van jouw reistransacties moet je jouw OV-chipkaart toevoegen aan jouw Mijn NS-account.