Op het moment dat je organisatie een overeenkomst aangaat met NS Zakelijk, of dat je online voor de eerste keer een NS-Business Card bestelt, ontvang je automatisch een e-mail met de uitnodiging een account aan te maken.
Contactpersoon, kaarthouder of allebei?
Goed om te weten: er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:
Accounts voor contactpersonen van een organisatie
Accounts voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)
Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder. Afhankelijk van je rol ontvang je per e-mail de inloggevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.
Let op: ben je zzp'er? Dan krijg je toegang tot beide accounts omdat je zowel contactpersoon voor je organisatie bent, als degene die zelf met de NS-Business Card reist. Wij raden je aan om alleen het contactpersoon-account te gebruiken. Daarmee heb je toegang tot de meest uitgebreide mogelijkheden en hoef je dus maar één account te activeren.
Account Mijn NS Zakelijk bij gebruik van een afdelingskaart
Als je reist met een afdelingskaart maakt de contactpersoon voor NS binnen jouw organisatie een account voor je aan. Je ontvangt een link waarmee je een eigen Mijn NS Zakelijk-account kunt activeren. Heb je al een actief Mijn NS Zakelijk-account, dan vind je zowel de afdelingskaart als je persoonlijke NS-Business Card terug in je account.