Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Mijn NS Zakelijk

Maak jij of maakt jouw organisatie gebruik van de NS-Business Card, dan hoort daar een online serviceportaal bij. In Mijn NS Zakelijk kun je gegevens en reizen inzien, wijzigingen doorvoeren, of een dienst reserveren of boeken. Contactpersonen van organisaties kunnen in Mijn NS Zakelijk kaarten bestellen en beheren. Maar ook abonnementen wijzigen en facturen inzien of downloaden.


  • Hoe krijg ik toegang tot Mijn NS Zakelijk?

    Op het moment dat uw organisatie een overeenkomst aangaat met NS Zakelijk, of dat u online voor de eerste keer een NS-Business Card bestelt, ontvangt u automatisch een e-mail met de uitnodiging een account aan te maken.

    Contactpersoon, kaarthouder of allebei?

    Goed om te weten. Er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:

    • Accounts voor contactpersonen van een organisatie
    • Accounts voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)

    Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder. Afhankelijk van uw rol ontvangt u per e-mail de inloggevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.

    Let op: bent u ZZP'er? Dan krijgt u toegang tot beide accounts omdat u zowel contactpersoon voor uw organisatie bent, als degene die zelf met de NS-Business Card reist. Wij raden u aan om alleen het contactpersoon-account te gebruiken. Daarmee heeft u toegang tot de meest uitgebreide mogelijkheden en hoeft u dus maar één account te activeren.

    Account Mijn NS Zakelijk bij gebruik van een afdelingskaart

    Als u reist met een afdelingskaart maakt de contactpersoon voor NS binnen uw organisatie een account voor u aan. U ontvangt een link waarmee u een eigen Mijn NS Zakelijk-account kunt activeren. Heeft u al een actief Mijn NS Zakelijk-account, dan vindt u zowel de afdelingskaart als uw persoonlijke NS-Business Card terug in uw account.

  • Wat is het verschil tussen een contactpersoon en kaarthouder?

    Er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:

    • Account voor contactpersonen van een organisatie
    • Account voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)

    Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder.

    U maakt gebruik van een contactpersoon-account wanneer u binnen uw organisatie verantwoordelijk bent voor het beheer en de administratie rondom het gebruik van NS-Business Cards door uw medewerkers/collega's. Dit wordt ook in de overeenkomst met NS Zakelijk vastgelegd.

    Afhankelijk van uw rol ontvangt u per e-mail de inloggevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.

    Contactpersonen loggen op Mijn NS Zakelijk in met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Kaarthouders loggen in met hun e-mailadres en wachtwoord. 

  • Het lukt mij niet om in te loggen/ik ben mijn inloggegevens kwijt

    Heeft u een persoonlijke NS-Business Card, maar kunt u niet inloggen op Mijn NS Zakelijk? Het kan zijn dat u uw account nog niet heeft geactiveerd. Doe dit dus eerst om daarna in te kunnen loggen.

    Bent u contactpersoon voor uw organisatie en heeft u nog geen account, dan kunt u contact opnemen met klantenservice NS Zakelijk via 030-3001111.

    Heeft u wel al een account, maar bent u uw inlogggevens kwijt, dan kunt u:

  • Wat kan ik allemaal in Mijn NS Zakelijk?

    Bent u contactpersoon voor uw organisatie?

    Als contactpersoon kunt u in Mijn NS Zakelijk de gegevens van uw medewerkers beheren, zoals het aanmelden van nieuwe medewerkers, wijzigen van de bestaande NAW-gegevens, abonnementen bestellen, wijzigen en/of opzeggen, een duplicaat aanvragen en facturen inzien. Ook kunt u:

    • Mijn NS Zakelijk-accounts voor uw medewerkers aanmaken.
    • Medewerkers toevoegen en verwijderen, of adreswijzigingen doorvoeren. Kaarten bestellen en accorderen (optioneel).
    • Aanvullende abonnementen wijzigen of NS-Business Cards beeindigen. 
    • Facturen, specificaties en transactiegegevens bekijken en downloaden.
    • Een duplicaat van de NS-Business Card aanvragen bij verlies, diefstal of een defecte kaart.
    • Vergoeding aanvragen bij vertraging voor afdelings-/bedrijfskaarten via het Geld Terug bij Vertraging-formulier.
    • Reizen inzien en kenmerken toevoegen aan reizen en transacties.
    • Bedrijfsgegevens en overeenkomsten bekijken.
    • Managementrapportages inzien en downloaden.

    Reist u met een NS-Business Card (kaarthouder)?

    Als kaarthouder heeft u in Mijn NS Zakelijk toegang tot uw eigen (reis)gegevens en en kunt u o.a. de volgende zaken regelen:

    • Geld terug bij vertraging aanvragen.
    • Vergeten in- en uitchecken corrigeren.
    • Uw persoonlijke gegevens beheren.
    • Een aanvullend abonnement bestellen (wanneer u hiertoe gemachtigd bent door uw werkgever).
    • Klassewissel aanvragen (kan ook via de NS-app).
    • Gemaakte reizen inzien en kenmerken toevoegen (kan ook via de NS-app).
    • Deur-tot-deurdiensten boeken (kan ook via de NS-app).
  • Handleidingen/instructies voor het gebruik van Mijn NS Zakelijk

    We hebben voor de meest voorkomende handelingen in Mijn NS Zakelijk instructies beschikbaar voor zowel contactpersoon als kaarthouder. Deze vindt u hier.

  • Mijn account deactiveren

    Wanneer uw NS-Business Card is beeindigd kan de NS-contactpersoon van uw organisatie u afmelden als kaarthouder in Mijn NS Zakelijk. Na het afmelden ziet uw organisatie uw gegevens niet meer terug. U heeft daarna wel, zolang u zelf wilt, inzage in uw eigen gegevens in uw Mijn NS Zakelijk account.