Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Zakelijk reizen
Duurzaam en flexibel reizen met NS Zakelijk. Of dit nu tussen huis en kantoor is, of naar die lunchafspraak in het centrum van de stad. NS Zakelijk biedt passende reisoplossingen voor startende ondernemers tot aan grote corporates.
Zo reis je met de NS-Business Card met óf zonder abonnement, wanneer het jou uitkomt. Met het ov, maar ook met bijvoorbeeld de OV-fiets of deelauto. En alle reizen brengen we maandelijks achteraf in rekening via een btw-factuur. Wel zo overzichtelijk!
Loading...
NSBC en telefoon
NS-Business Card abonnementen
Basis
  • Geen abonnementskosten, wel de voordelen van de NS-Business Card
  • Toch reizen met korting? Upgraden naar een abonnement kan altijd.
Meer weten
Dal Voordeel
Populair
  • 40% korting op reizen bij NS in de daluren
  • 40% korting in het weekend + feestdagen
  • Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers
Meer weten
Traject Vrij
  • Onbeperkt reizen met de trein op een vast traject
  • 40% korting in de daluren op andere trajecten
  • Samenreiskorting in de daluren voor maximaal 3 medereizigers
Prijs is trajectafhankelijk
Meer weten
Trein Vrij
  • Onbeperkt reizen met de trein, op ieder moment en door heel Nederland
  • Reiskosten voor overige ov en diensten maandelijks betalen via automatische incasso
  • Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers
Meer weten
OV Vrij
  • Onbeperkt reizen met de trein, bus, tram en metro op ieder moment en door heel Nederland
  • Abonnementskosten en kosten voor gebruik diensten maandelijks betalen via automatische incasso
  • Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers
Meer weten
Hulp nodig bij het kiezen?
Doe een snelle check om te ontdekken welk NS‑Business Card abonnement het meest voordelig is voor jou of je medewerkers.
Binnen 3 min. krijg je advies op maat
Start de Keuzehulp
Daarom kies je voor de NS-Business Card
Klaar voor flexibel reizen met de juiste vervoermiddelen op het juiste moment? Bestel gratis je NS‑Business Card, met of zonder abonnement. De voordelen:
  • Alles op één btw-factuur. Alle reizen brengen wij maandelijks achteraf in rekening op één factuur. Deze bekijk je eenvoudig in je Mijn NS Zakelijk-account.
  • Eén kaart voor al je reizen. Check zorgeloos in en uit bij verschillende vervoerders zonder saldo te laden.
  • Geen vaste kosten. De NS-Business Card is gratis. Reis je niet, dan betaal je ook niet. Upgraden naar een abonnement kan altijd.
  • Mogelijkheid tot uitbreiding. Voeg een passend abonnement toe aan een NS-Business Card. Of kies als organisatie voor de NS-Business Card in combinatie met NS Go: dé totaaloplossing op maat voor je zakelijke mobiliteit.
Bestel NS-Business Card
Ik wil mobiliteitsadvies
Mobiliteitsoplossingen voor grootzakelijk
Mobiliteit is voor veel bedrijven een uitdagend vraagstuk. Onze mobiliteitsadviseurs helpen jou daarom graag met de juiste invulling. Wij bieden inzichten en oplossingen die verder gaan dan alleen het ov. Zo krijg jij altijd een op maat gemaakt mobiliteitsbeleid.
Meer weten
Loading...
Ns Businesscard - Dashboard
Parkeren in de grote steden duurt lang en is duur. Met de OV-fiets ben ik zo bij mijn klanten.
Loading...
Lindsay Faijdherbe
Lindsay Faijdherbe, HR Business PartnerEuronext
Voor elke rit het juiste vervoer
Loading...
taxi
Loading...
Train
Loading...
Bus
Loading...
Tram
Loading...
Metro
Loading...
OV Fiets
Loading...
OV-fiets ebike front
Loading...
TIER
Loading...
Green wheels
Loading...
Internationale trein
Loading...
Deel scooter
Loading...
taxi
Loading...
Train
Onze reisvormen
Trein
Maak van reistijd jouw tijd. Werk nog even door of ontspan op weg naar huis met een boek. Kies flexibel voor 1e of 2e klas.
Ontdek de trein
Bekijk alle reisvormen
Veelgestelde vragen
Wanneer is de NS-Business Card interessant voor mij?
Als je ZZP’er bent of verantwoordelijk bent voor de mobiliteit van medewerkers binnen je organisatie. In dat laatste geval kan je voor elke medewerker of een groep NS-Business Cards aanvragen.
En je hoeft hiervoor echt niet dagelijks van het OV gebruik te maken. Onze kaart biedt ook meerwaarde als jijzelf of je medewerkers hybride werken: op kantoor én thuis. En af en toe met andere vervoersmiddelen zoals een deelauto of OV-fiets reizen. Ook dan bespaar je tijd en kosten aan administratie. 
Lees hier meer over de mogelijkheden
Wat is het verschil tussen de NS-Business Card en NS Flex?
Met de NS-Business Card of NS Flex kies je voor een manier van reizen die bij jou past. Je reist op rekening en hoeft daardoor geen saldo op je kaart te zetten. Het verschil tussen de NS-Business Card en NS Flex?
  • Manier van factureren
    • Met de NS-Business Card ontvang je alle gemaakte reizen op één maandelijkse btw-factuur.
    • Met NS Flex ontvang je geen factuur maar heb je de mogelijkheid om een apart declaratie-overzicht zonder BTW-percentages te maken in je Mijn NS-account.
  • Gebruik van deelvervoer
    • Je kan met beide kaarten eenvoudig gebruikmaken van de trein, bus, tram, metro, OV-fiets en Stallen op rekening. Met de NS-Business Card kan je ook kiezen voor de internationale trein, deelauto’s en deelscooters. Ook kan je voordelig parkeren op P+R terreinen. Alle kosten verschijnen dan achteraf op één factuur.
  • Kosten kaart of abonnement
    • De NS-Business Card en de meeste NS Flex-abonnementen vraag je gratis aan. Alleen voor Flex Basis en Flex Weekend Voordeel betaal je eenmalig € 10 administratiekosten.
Er zijn ook overeenkomsten. Wil je meer weten over de twee mogelijkheden?
Meer over NS-Business Card en NS Flex
Een NS-Business Card met of zonder abonnement. Wat houdt dat in?
De NS-Business Card is een fysieke kaart waarmee je in- en uitcheckt in het ov en bij onze deur-tot-deurdiensten. De factuur ontvangt je werkgever achteraf. Het is geen abonnement (want je betaalt alleen je gemaakte reizen): het is een kaart waarmee je reist.
Reis je regelmatig met de trein op hetzelfde traject? Of buiten de spits? Dan is een abonnement bijna altijd voordeliger. Je werkgever kan heel eenvoudig een abonnement aan je NS-Business Card toevoegen. Dit is geheel optioneel en flexibel aan- en uit te zetten.
Met een NS-Business Card zonder abonnement kun je - net zoals met een OV-chipkaart - gewoon reizen, alleen krijg je geen korting op de ritprijzen.
  • Lees meer over de NS-Business Card
  • Bekijk onze abonnementen
Hoe weet ik of een abonnement op mijn NS-Business Card voordeliger is?
Wanneer je buiten de spits kunt reizen, dan is een NS-Business Card met Dal abonnement een voordelige keuze. Vaak heb je de kosten van het Dal abonnement al na 4 reizen in de daluren terugverdiend. Reis je vaak op een vast traject? Dan kan het voordeliger zijn om een Traject Vrij abonnement op je NS-Business Card te zetten. Met de Keuzehulp kun je bepalen of een abonnement voor jou een goede keuze is en zo ja, welk abonnement dat dan is.
Kan ik met mijn NS-Business Card internationaal reizen?
Ja, dat kan. Via Mijn NS Zakelijk kun je eenvoudig internationale treinreizen boeken, zonder extra toeslag te betalen.
Lees meer over internationaal reizen.
Wat kan ik allemaal in Mijn NS Zakelijk?
Ben je contactpersoon voor jouw organisatie?
Als contactpersoon kun je in Mijn NS Zakelijk de gegevens van je medewerkers beheren, zoals het aanmelden van nieuwe medewerkers, wijzigen van de bestaande NAW-gegevens, abonnementen bestellen, wijzigen en/of opzeggen, een duplicaat aanvragen en facturen inzien. Ook kun je:
  • Mijn NS Zakelijk-accounts voor je medewerkers aanmaken.
  • Medewerkers toevoegen en verwijderen, of adreswijzigingen doorvoeren. Kaarten bestellen en accorderen (optioneel).
  • Aanvullende abonnementen wijzigen of NS-Business Cards beëindigen. 
  • Facturen, specificaties en transactiegegevens bekijken en downloaden.
  • Een duplicaat van de NS-Business Card aanvragen bij verlies, diefstal of een defecte kaart.
  • Vergoeding aanvragen bij vertraging voor afdelings-/bedrijfskaarten via het Geld Terug bij Vertraging-formulier.
  • Reizen inzien en kenmerken toevoegen aan reizen en transacties.
  • Bedrijfsgegevens en overeenkomsten bekijken.
  • Managementrapportages inzien en downloaden.
Reis je met een NS-Business Card (kaarthouder)?
Als kaarthouder heb je in Mijn NS Zakelijk toegang tot je eigen (reis)gegevens en en kun je o.a. de volgende zaken regelen:
  • Geld terug bij vertraging aanvragen.
  • Vergeten in- en uitchecken corrigeren.
  • Je persoonlijke gegevens beheren.
  • Een aanvullend abonnement bestellen (wanneer je hiertoe gemachtigd bent door jouw werkgever).
  • Klassewissel aanvragen (kan ook via de NS-app).
  • Gemaakte reizen inzien en kenmerken toevoegen (kan ook via de NS-app).
  • Deur-tot-deurdiensten boeken (kan ook via de NS-app).
Handleidingen/instructies voor het gebruik van Mijn NS Zakelijk
We hebben voor de meest voorkomende handelingen in Mijn NS Zakelijk instructies beschikbaar voor zowel contactpersoon als kaarthouder.
Mijn account deactiveren
Wanneer je NS-Business Card is beëindigd, kan de NS-contactpersoon van jouw organisatie je afmelden als kaarthouder in Mijn NS Zakelijk. Na het afmelden ziet jouw organisatie je gegevens niet meer terug. Je hebt daarna wel, zolang je zelf wilt, inzage in je eigen gegevens in je Mijn NS Zakelijk account.
Bekijk alle vragen
Ik wil graag contact
Loading...
Dal abonnement
Het gemak van de NS-Business Card zelf ervaren?
Bestel gratis je NS‑Business Card(s) met of zonder abonnement. Dit gaat in slechts enkele stappen.
Bestel NS-Business Card
Loading...
Mobile-Desktop-Card-NS-NL